Als iemand me zijn nummer geeft en ze doen dat in groepjes van twee en spreken het ook nog uit als een getal, volg ik het niet. Bijvoorbeeld: een nummer is 284620 en ze noemen dat op als achtentwintig, zesenveertig, twintig, dan ben ik na de achtentwintig de kluts al kwijt. Ik moet dan eerst denken hoe je dat schrijft (anders schrijf ik het als 82), en dan nog noteren en tegen die tijd is de ander al klaar met het hele nummer opnoemen! Cijfer voor cijfer is geen probleem, maar ik voel me altijd zo dom als ik daarom vraag

Ander probleem is een nummer opzoeken in het telefoonboek. Ik ben altijd héél erg bang een verkeerd nummer te draaien, dat wil ik koste wat kost vermijden (heb faalangst en een beetje sociale fobie). Ik zie mijn broertje altijd een nummer 1 keer lezen en hij belt dan meteen het goeie nummer. Ikzelf moet een nummer heel langzaam intoetsen, met de telefoongids ernaast en mn vinger onder het nummer, anders raak ik in de waar van de andere nummers eromheen. Of ik moet het uit mn hoofd leren, maar dat duurt nog langer. Iemand een idee?
Beide geen echt belemmerende dingen, maar toch wel een beetje vervelend. Hoop dat iemand iets weet.