ik heb jullie informatie gelezen en ik moet eerlijk zeggen het heeft me wat rustiger gemaakt. misschien heb ik wel wat over gereageerd.
maar was erg teleurgesteld.
heb met de orthopedagoge afgesproken volgende week woensdag dan krijgen we het difinitieve rapport
en dan zal ik het met haar over faalangst hebben.
een plan voor het examenjaar hebben we al gemaakt en ik moet zeggen de school verleent hierin alle medewerking.
zelfs met het centraal schriftelijk examen wat er in mei aan staat te komen, willen ze meer tijd voor aanvragen .
ze zeggen dat dat ook kan mits je met goede argumenten komt.
de wiskunde leraar heeft toegezegd om alles wat er behandelt word eerst vooraf in een vrij uur van hem en rianne door te nemen.
zodat het allemaal niet vreemd voor haar is.
ook met taal krijgen we alle medewerking. daar ligt het allemaal niet aan.
dat lukt haar wel ze is een strevertje en een doorzetter.
maar wat mij zorgen baart is wat als ze straks naar het MBO gaat daar gebeurt dan hetzelfde.
moeten we dan het hele gevecht weer op nieuw aan gaan.
struikelt ze dan weer keer op keer.
ze wil heel graag iets in de verzorging gaan doen maar wat?
erg he dat ik nu alweer zover vooruit kijk.
en sebastien
wat betreft die faalangst, als rianne voor een proefwerk te horen krijgt dat ze meer tijd krijgt kan ze beter presteren. krijgt ze die tijd niet dan lukt het haar moeilijk.om hoge punten te halen.
de school geeft haar nu dan ook meer tijd
en wat de DLE betreft die zijn inderdaad hetzelfde.
ze scoort dus met rekenen beduidend lager dan met taal.
ze volgt de leerweg vmbo basis beroeps.
in het eerste leerjaar met lwoo maar ze was te goed en dus is ze naar gewoon bb gegaan zonder lwoo.
de wiskundige begrippen snapt ze soms wel als ze het heeeeeeel erg goed uitgelegt krijgt maar 2 dagen later is ze de cloe alweer vergeten.
hetzelfde geld voor de tafeltjes oefen met haar een hele middag lang en ze zegt ze allemaal op (van 1 t/m 5).
maar vraag het haar niet 1 of 2 dagen later dan is het weer weg.
de digitale klok idem dito en zo kan ik nog wel even doorgaan.
dit heeft ze niet bij geschiedenis engels of biologie.
daarom is het ook zo verwarrend allemaal.
ik zie zoveel dingen die overeen komen met dyscalculie.
het chaotische. nog zo'n voorbeeld.
maar verder ook heel erg sociaal in de omgang zal het altijd voor de zwakkere op nemen kan niet tegen pesten enz enz.
al met al gewoon een heerlijke meid waar we erg trots op zijn.
zo dat was een heel verhaal.
bedankt voor de informatie ik ga dit zeker voor leggen aan de orthopedagoge, bedankt allemaal ook voor jullie steun en medeleven.
jij ook janne.ook al kennen we elkaar niet.