ook dyscalculie

Hier kunt u uw verhalen, opmerkingen en vragen kwijt, over dyscalculie bij volwassenen.

Moderators: Sébastien, Renée

ook dyscalculie

Berichtdoor gert » 14 Okt 2005 20:42

hallo allemaal

ik zal mij even voor stellen, ik ben gert 38 jaar sinds vorig jaar ben ik voor het eerst in vele jaren weer aan een avond studie begonnen.
ik had wat moeite met het een en ander, en mijn mentor stelde voor om een test voor dyslexie te doen, na verschillende testen bleek het niet om dyslexie te gaan maar waarschijnlijk om dyscalculie.
eerst had ik zo iets van wathu??
maar ik heb toch wat meer informatie opgezocht .
en ik wist niet meer hoe ik het had. zo herkenbaar,bizar gewoon!!!

gert
gert
 
Berichten: 3
Geregistreerd: 14 Okt 2005 19:39
Woonplaats: overijsel

Berichtdoor Renée » 16 Okt 2005 11:57

Beste Gerd, welkom op het forum.

Wat leuk dat jij je verhaal hier wilt doen! We hebben meer mannen nodig met dyscalculie :lol: (Tenminste, ik denk dat je een man bent....)
Kun je wat meer vertellen wat jij hier herkenbaar vindt en welke problemen je daarvan in het dagelijkse leven van ondervond?
Gebruikers-avatar
Renée
Site Admin
 
Berichten: 532
Geregistreerd: 01 Sep 2003 13:51
Woonplaats: Gelderland

Berichtdoor gert » 17 Okt 2005 21:15

hallo Rene

toen ik hoorde,dat ik dat ik zeer waarschijnlijk dyscalculie heb, viel er wel het e.a. op zijn plaats.
ik heb eigenlijk al van de 5 en 6 klas lagere school problemen met reken,met name breuken en delen.
klok kijken was ook altijd lastig,concentratie problemen zijn mij ook niet helemaal vreemd,tot zover de negatieve dingen.
verder ben ik wel goed terecht gekomen, ik heb een leuke baan,waarbij ik toch redelijk veel moet rekenen, de reken machine
biedt hierbij wel uitkomst.
verder heb ik ook ergens gelezen, dat mensen met dyscalculie niet gek zijn op team sport ,en ook het gevoel voor ritme schijnt niet optimaal te zijn,dit komt mij ook heel erg bekend voor.
ik weet verder niet zoveel meer te schrijven, dus hou ik het hier voorlopig maar bij.

gert
gert
 
Berichten: 3
Geregistreerd: 14 Okt 2005 19:39
Woonplaats: overijsel

Berichtdoor Renée » 18 Okt 2005 9:00

Dank je wel voor je antwoord, Gert.

Dus ook bij jou veel herkenning!
Fijn dat je een leuke baan hebt waarbij je je prima kunt redden met een rekenmachine. Door het blijven oefenen met rekenen kun je bepaalde dingen wel of gebruik je altijd de rekenmachine?
Gebruikers-avatar
Renée
Site Admin
 
Berichten: 532
Geregistreerd: 01 Sep 2003 13:51
Woonplaats: Gelderland


Terug naar Dyscalculie bij volwassenen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten

cron