Ik heet Berber, ik ben 33

Hier kunt u uw verhalen, opmerkingen en vragen kwijt, over dyscalculie bij volwassenen.

Moderators: Sébastien, Renée

Ik heet Berber, ik ben 33

Berichtdoor Berber » 23 Jul 2005 0:59

En ik denk, dat ik het ook heb.
Vorige week las ik toevallig een ingezonden brief op Achterwerk (VPRO Gids) van iemand die het had, en ik herkende gelijk mijn probleem er in.
Nu heb ik wel, na wat onderzoek op het Internet, begrepen dat het eerst vastgesteld moet worden, d.m.v. testen, maar ik denk dat ik er wel behoorlijk voor in aanmerking kom; de kenmerken waren zó herkenbaar!
Maar ja, ik wilde altijd mijn eigen bedrijf hebben, en ben gezakt op 1 onderdeel. Juist: Administratie!
En nu ik weet, of denk, dat ik dyscalculie heb, zakt me de moed in de schoenen om dat onderdeel opnieuw te doen, zodat ik dat diploma alsnog (misschien) haal?
De twijfel slaat nu toe: Is het niet vechten tegen de Bierkaai?
Maar ik ben wel blij dat het eindelijk ook een naam heeft,wat ik heb!
Want het is een raar gevoel, om wel talent te hebben voor taal, eigenlijk zonder daarvoor mijn best te hoeven doen, en úrenlang op mijn kamertje te hebben moeten doorbrengen, en maar niet die sommen in mijn hoofd te krijgen, en dan van ouders en leraren te horen te krijgen dat ik niet mijn best doe!!!
Vooral ook, omdat ik voor de opleiding die ik wilde doen de Havo nodig had, en daarvoor móest ik exacte vakken doen!
Berber
 
Berichten: 3
Geregistreerd: 23 Jul 2005 0:29

Berichtdoor Renée » 23 Jul 2005 13:41

Beste Berber, welkom op het forum!

Laat je er niet van weerhouden om een eigen bedrijf te beginnen!
Ik heb het ook gedaan :)

Waarom moet je het onderdeel administratie doen? Is dat deel van een opleiding? Of bepaalde eisen die gesteld worden aan het starten van een bedrijf?

De administratie kun je binnen een bedrijf altijd uitbesteden. Dat kost wel extra geld, maar aan de andere kant kun je dan wel energie steken in andere zaken.

Het is meer een gevecht met jezelf geloof ik...stippel voor jezelf een weg uit en probeer voor "onmogelijkheden" een oplossing te vinden. Dat moet lukken!
Gebruikers-avatar
Renée
Site Admin
 
Berichten: 532
Geregistreerd: 01 Sep 2003 13:51
Woonplaats: Gelderland

Berichtdoor Berber » 23 Jul 2005 14:46

Ja, administratie hoort nu eenmaal bij Ondernemersvaardigheden.
En aangezien ik al verscheidene voorbeelden in mijn eigen omgeving heb gezien waar uitbesteding van taken op mislukking uitdraaiden ben ik best wel huiverig om dat te doen.
Maar ik heb er wel over gedacht, hoor!
Berber
 
Berichten: 3
Geregistreerd: 23 Jul 2005 0:29

Berichtdoor Renée » 24 Jul 2005 12:20

Ben je verplicht om Ondernemingsvaardigheden te doen?

Uitbesteding kan inderdaad moeizaam verlopen, heel goed informatie inwinnen kan teleurstellingen voorkomen. Misschien kan de KvK daarin iets betekenen? Het is een heel gedoe om je eigen zaak op te zetten, maar het loont zeker de moeite :)
Gebruikers-avatar
Renée
Site Admin
 
Berichten: 532
Geregistreerd: 01 Sep 2003 13:51
Woonplaats: Gelderland

Berichtdoor Berber » 24 Jul 2005 14:07

Verplicht op zich niet, denk ik, maar als je diploma's hebt kom je gewoon wel beter over; ook bij banken, e.d., als je een lening wil afsluiten, of een pand wil huren.
En héél erg bedankt voor de tip, om met de KvK te gaan praten hierover!
Berber
 
Berichten: 3
Geregistreerd: 23 Jul 2005 0:29


Terug naar Dyscalculie bij volwassenen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten