Dat wetenschappelijk artikel van Ger Loots, is inderdaad wel een beetje pittig. Moet ik ineens m'n Engels weer op gaan halen . Grappig dat ze nu eens een keer uitgaan van kinderen die wel goed zijn in wiskunde: wat hebben zij wel wat anderen niet hebben, i.p.v. wat hebben dyscalculici niet wat 'gewone' mensen wel hebben. Dan kijk je er toch weer nét iets positiever tegenaan .
Ik weet niet of er nog mensen zijn die het aangedurft hebben om het te lezen?
Het is me niet helemaal duidelijk geworden wat "local processing" en "global processing" precies is namelijk?
Iets anders wat ik me afvroeg is, waarom de motorische vaardigheden niet getest zijn? (Tenzij ik daar overheen heb gelezen?) Zou het niet kunnen dat MG (Mathematicaly Gifted) personen gemiddeld gezien een 'betere' motoriek hebben. Dan zouden de gegevens weleens nog iets anders geïnterpreteerd kunnen worden...
Op weg in de trein naar mijn moeder eindelijk tijd gekregen om dit artikel te lezen. Heel erg interessant en leuk om te lezen hoe het mathematische brein werkt! Ik vond ook wat tegenstrijdigheden in het artikel (voor mij bedoel ik hiermee).
Ik zal het nogmaals lezen en een kort uitreksel maken in het Nederlands.
(de treinen reden op tijd zodat ik daarom geen tijd meer had voor het uitreksel .
Inderdaad zijn dyscalculici heel bijzondere mensen......:p