De cijferhaai

Hier kunt u uw verhalen, opmerkingen en vragen kwijt, over dyscalculie bij kinderen.

Moderators: Sébastien, Renée

De cijferhaai

Berichtdoor Suzanne » 16 Apr 2005 13:41

Voor mijn afstuderen aan de PABO doe ik onderzoek naar de bekendheid van dyscalculie onder scholen. Voor mijn onderzoek heb ik een enquête opgesteld en deze gemaild naar heel veel scholen in Nederland.
Via een van hen kreeg ik de tip het programma cijferhaai. Dit programma zou afkomstig zijn uit Engeland en sinds kort is hier ook een nederlandse bewerking. Het programma is geschikt voor kinderen van 6 -14 jaar met dycalculie. Is iemand bekend met dit programma? Werkt het goed?
Groeten
Suzanne
Suzanne
 
Berichten: 2
Geregistreerd: 10 Apr 2005 11:40

Berichtdoor Sébastien » 18 Apr 2005 14:05

Dag Suzanne,

Wat leuk dat jij gaat onderzoeken hoe het is gesteld met de bekendheid van dyscalculie bij scholen. Ik ben erg benieuwd naar de uitslag!

Zelf ken ik het programma "cijferhaai" helaas niet. Ook mede omdat het nog niet zo lang bestaat zover ik kan beoordelen. Ik heb gekeken op http://www.cijferhaai.nl/ en mijn eerste indruk is dat het me wel een zeer nuttig programma lijkt. Maar eigenlijk zou ik het een keer met eigen ogen moeten zien om de waarde ervan te kunnen schatten. Er bestaan sowieso niet zo veel nuttige computerprogramma's voor rekenzwakke leerlingen en leerlingen met dyscalculie, dus elk nieuw programma is goed nieuws!
Het kost helaas € 110,-, dus om het nu even aan te schaffen om uit te proberen zit er ook niet echt in :(

Groetjes,
Sébastien
Laatst gewijzigd door Sébastien op 27 Apr 2005 18:21, in totaal 1 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
Sébastien
Moderator
 
Berichten: 385
Geregistreerd: 10 Feb 2005 23:30
Woonplaats: Flevoland

Berichtdoor Renée » 18 Apr 2005 19:34

Hoi Susanne, ik heb het programma in werking gezien, niet bij kinderen, maar op een bijeenkomst over dyscalculie. Het leek me een goed programma, met veel instel mogelijkheden en attractief voor kinderen. Misschien kun je ergens een demo zien of aanvragen? Zie de website?

Ook ik ben erg benieuwd naar de resultaten van het onderzoek...!
Gebruikers-avatar
Renée
Site Admin
 
Berichten: 532
Geregistreerd: 01 Sep 2003 13:51
Woonplaats: Gelderland

Berichtdoor jose » 18 Apr 2005 20:28

Via Braams kun je aan een demo versie komen. Ze waren ook op de NOTbeurs aanwezig. wat ik heel slecht vond was de vertaling naar het nederlands vanuit het engels. Hier stonden behalve fouten in, ook onlogische vertalingen. Verder lijkt het me een prima programma.
jose
 
Berichten: 2
Geregistreerd: 19 Apr 2004 14:23
Woonplaats: best

Berichtdoor Suzanne » 27 Apr 2005 19:21

Bedankt voor de reacties. Ik heb zelf ook op www.cijferhaai.nl gekeken en het leek mij ook leuk. Toch vond ik de informatie bij dit programma (en dat voor € 110,--) heel beperkt, vandaar ook mijn vraag via jullie forum. In mijn regio ken ik nog geen school die dit aangeschaft heeft. Ik zal proberen aan de demo te komen.

Jouw reactie Jose(waarvoor dank) zal ik verwerken in mijn verslag.

Op mijn enquête over de bekendheid van dyscalculie op scholen, heb ik veel reacties ontvangen (!). Ik kan al wel zeggen dat eigenlijk iedereen er wel van gehoord heeft. De overige resultaten laat ik nog wel weten.

Groeten
Suzanne
Suzanne
 
Berichten: 2
Geregistreerd: 10 Apr 2005 11:40

Berichtdoor els noordermeer » 08 Aug 2005 20:41

Hallo.
Voor mijn zoon van 12 jaar met dyscalculie heb ik het programma cijferhaai aangeschaft. Wat een fantastisch programma is dat! Jammer dat het zo duur is, maar het is zijn aanschafkosten meer dan waard.
Mijn zoon, die ondertussen een enorme hekel aan rekenen heeft gekregen, doordat hij niet goed kan meekomen op school, zit nu juigend achter de computer "jippie" te roepen. Mijn man en ik weten niet wat ons overkomt.
Het programma maakt de getallen minder abstract door er bijvoorbeeld zoveel tekens bij te zetten als het getal. Als de kinderen het goed doen krijgen ze bonusspelletjes. Hij vind het nu geen straf meer om te rekenen. Er staan ook erg veel verschillende spelletjes op.
Als je nog meer informatie wilt, kun je me mailen.
Groeten, Els Noordermeer
els noordermeer
 
Berichten: 1
Geregistreerd: 08 Aug 2005 20:32
Woonplaats: Alkmaar


Terug naar Dyscalculie bij kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten

cron