oefeningen met geld

Hier kunt u uw verhalen, opmerkingen en vragen kwijt, over dyscalculie bij volwassenen.

Moderators: Sébastien, Renée

oefeningen met geld

Berichtdoor irina » 06 Sep 2014 17:00

Is het mogelijk om op deze site oefeningen te geven met geld teruggeven. En wanneer je met klein geld moet betalen, bv 20 cent extra zodat je 10 euro terugkrijgt, snappen jullie wat ik bedoel. En uitleg hierbij. Want bij die site die ik noemde staan wel oefeningen maar niet deze en voor deze groep is het van groot belang om te weten waarom neem ik aan. Misschien kunnen we verschillende manieren zien te vinden zodat het voor iedereen begrijpelijk wordt. Want ieder leert op een andere manier, met woorden, beelden of zelfs nog anders. Misschien spelenderwijs zodat cijfers onze vrienden worden.
irina
 
Berichten: 4
Geregistreerd: 06 Sep 2014 16:31

Re: oefeningen met geld

Berichtdoor Miranda en Judith » 07 Sep 2014 9:34

Ik was van plan om voor mijn dochter van dat speelgoed geld te gaan halen om te oefenen.
Maar ik twijfel nog.
In deze tijd pint haast iedereen en als ik contant betaal bij de kassa en geld terug krijg dan wordt het niet meer terug geteld maar gewoon erbij verteld wat ik terug krijg .
Miranda en Judith
 
Berichten: 36
Geregistreerd: 25 Jan 2010 22:46
Woonplaats: Drenthe

Re: oefeningen met geld

Berichtdoor irina » 07 Sep 2014 12:29

Maar stel voor dat het systeem bv uitvalt dan is het denk ik toch handig dat zij met cash kan omgaan. Ook goed om de hersenen te trainen. Net als een rekenmachine handig is maar ons misschien ook luier maakt. Elke oefening waarbij we geen apparaten gebruiken maakt onze hersenen sterker heb ik begrepen.
irina
 
Berichten: 4
Geregistreerd: 06 Sep 2014 16:31

Re: oefeningen met geld

Berichtdoor Miranda en Judith » 10 Sep 2014 10:18

Ja dat is natuurlijk ook zo. Maar ik merk bij mijn dochter dat ze er dan dagelijks mee bezig zou moeten zijn om het vast te kunnen houden zeg maar.

Ze kan het best aanleren en als ze dan bijvoorbeeld achter de kassa zou gaan zitten en er dagelijks mee zou werken dan zou dat denk ik wel lukken. Maar als het alleen voor een boodschap is af en toe dan wordt het denk ik moeilijker.

Nu doet ze ook weinig boodschappen en dat zal later als ze zelfstandig is natuurlijk ook veranderen.
Ik vroeg haar laatst hoe doe je dat als je met vriendinnen aan het shoppen bent .
Want dat doet ze wel en ze heeft geen pinpas dus krijgt dan contant geld van me mee.

Ze zegt dat ze dan gokt en laatst was ze met vriendinnen naar de primarkt geweest en had ze 50 euro van me meegekregen en had ze gewoon gegokt en was het bij de kassa 50,50 .
Gelukkig had ze nog wat geld van haarzelf bij .

Ik vroeg waarom ze dan niet gewoon even alles optelt op haar mobiel ( rekenmachine) maar blijkbaar zit ze er niet mee.
Misschien als ze eens moeite krijgt bij de kassa dat het dan anders wordt.
Kleine bedragen onder de 10 euro rond ze af naar boven bijv. 3,95 wordt dan 4 euro en 2,99 wordt 3 euro en dan rekent ze 4 plus 3 uit dat lukt haar prima.

Maar ze kijkt inderdaad nooit naar wat ze terug krijgt of dat wel klopt.
Miranda en Judith
 
Berichten: 36
Geregistreerd: 25 Jan 2010 22:46
Woonplaats: Drenthe


Terug naar Dyscalculie bij volwassenen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten

cron