Ik ben in mijn zoektocht naar het beste voor mijn dochter van bijna 9 terecht gekomen op dit forum.
Dit is dus mijn eerste bericht.
Mijn dochter heeft al sinds groep 2 dat ze niet helemaal kan meekomen. Ze heeft moeite met het omzetten van opdrachten in handelen. Als heel peuter had ze veel kopieergedrag. Ze heeft groep 2 overgedaan en de taalzaken gaan goed. Ze leest op een hoog niveau en ook op woordenschat en spelling scoort ze goed.
De citotoetsen blijven E scoren. We zijn ruim 3 jaar naar de fysiotherapeut geweest waar ze oefeningen heeft gedaan voor het ruimtelijk inzicht. Ik was vroeger ook slecht in rekenen, maar ik kon altijd nog een beetje meehobbelen en vroeger was er natuurlijk ook niet zoveel aandacht voor als nu.
Omdat mijn dochter zo erg op de tenen moet lopen en ook aangeeft dat ze daardoor school niet leuk vindt, heeft juf haar besproken in een intern 'zorgteam'. Ze wil mijn dochter op een apart programma zetten, los van de klas.
Ik wil natuurlijk dat mijn dochter met plezier naar school gaat. Ik heb de juf ook gevraagd om een dyscalculie test, maar de juf ziet daar het nut niet van in omdat ze alles al doen wat een diagnose dyscalculie voorschrijft.
Ik wil het zelf wel graag, want dan weten we dat maar en wellicht kan zo'n testafnemer nog weer andere tips aandragen die de juf niet weet.
Mijn vragen zijn concreet: wie heeft ervaring met een tweede leerlijn en dyscalculie, is dat verstandig omdat te doen?
En: wat vinden jullie van het feit dat de juf geen dyscalculietest wil laten afnemen?
Stefanie