ook ik kom me even voorstellen :)

Hier kunt u uw verhalen, opmerkingen en vragen kwijt, over dyscalculie bij volwassenen.

Moderators: Sébastien, Renée

ook ik kom me even voorstellen :)

Berichtdoor Crazybutterfly » 10 Nov 2004 20:08

Hallo allemaal!

Nadat ik een artikel in de margiet heb gelezen over een vrouw die ondanks haar dyscalculie arts is geworden ben ik naar deze site gegaan omdat in haar artikel veel dingen naar voren kwamen waar ik ook "last"van heb..

Sinds de basisschool weet ik al dat ik "slecht" ben in rekenen, ik heb verschillende "rekenmappen" gehad met extra werk zodat het "wel beter zou worden" maar dat hielp nou niet echt..
Na groep 8 ging ik naar de Havo, het jaar erna zat ik al op de Mavo. omdat ik op mijn eindrapport een 3 stond voor wiskunde.. Ik snapte er ook nooit wat van, iedereen snapte het behalve ik leek het wel en ik voelde me altijd dom als ik een proefwerk terug kreeg waar dan een dikke 1, 2 of 3 opstond.
Het 2e jaar op de mavo kreeg ik nog wiskunde en weer lukte het niet, bijles gehad verschillende keren maar dat hielp allemaal niet dus heb ik wis laten vallen toen ik naar Mavo-3 ging
Na mijn Mavo diploma ben ik naar Arnhem gegaan om daar Apothekersassiste te leren, wat ik overigens nog steeds doe ik zit nu in mijn examenjaar. Ik merk nog steeds dat ik moeite heb met rekenen, "simpele"dingen reken ik vaak na op mijn vingers of toch nog even snel op mijn rekenmachine..
Het is dan wel nooit "officieel bewezen"dat ik Dyscalculie heb maar toen ik op de site wat dingen las merkte ik wel wat overeenkomsten,
Probeer mij eens een keer de lesauto te laten parkeren, 9 van de 10 keer gaat ie naast het vak :s schiet ook niet echt op nee.. ;) moeite met ruimtelijk inzicht heb ik dus zeker wel, zegt iemand tegen mij dat hij of zij zoveel vierkante meter ruimte heeft zou ik ook niet weten of dat veel of juist weinig is..

maar goed, dit jaar ga ik dus als het goed is mijn opleiding afronden en daarna wil ik graag doorleren voor fysiotherapeut zal vast moeilijk zijn en worden, maar zeker het proberen waard!

Liefs,
Merle
Gebruikers-avatar
Crazybutterfly
 
Berichten: 4
Geregistreerd: 10 Nov 2004 19:45
Woonplaats: Didam

Berichtdoor Renée » 12 Nov 2004 9:36

Hoi Merle, Welkom op het forum,

Bedankt voor je verhaal. Geweldig dat er rekenmachines zijn om te helpen met het oplossen van sommen!
Niet alle mensen met dyscalculie hebben op alle gebied evenveel problemen. Het zwaartepunt ligt bij iedereen anders. Gelukkig maar, anders zou je nooit deze opleiding hebben kunnen doen :) .
Natuurlijk lukt je fysiotherapie ook!
Ik stap alleen wel even uit de auto als je hem gaat parkeren :lol:

Ik zou graag willen weten aan de hand van dit verhaal.. heb ik "het" ook? en moet je er misschien een soort test voor doen om te bewijzen dat je Dyscalculie hebt?


Ja, zonder test kun je het niet zeker weten. Er zijn ook nog andere oorzaken voor slecht rekenen. Kijk maar eens onder het kopje testen op dit forum of op de website. Daar kun je meer te weten komen over hoe dat allemaal in z'n werk gaat.
Laatst gewijzigd door Renée op 13 Nov 2004 8:45, in totaal 1 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
Renée
Site Admin
 
Berichten: 532
Geregistreerd: 01 Sep 2003 13:51
Woonplaats: Gelderland

Berichtdoor Crazybutterfly » 12 Nov 2004 18:02

Dank je wel voor je reactie Renee :P
en ik zou inderdaad even aan de kant gaan als ik aan het parkeren ben haha dat gaat me nog niet helemaal goed af haha

Ik ga ook proberen om me te laten testen als dat ergens in de buurt kan :) en dan hoop ik meer zekerheid te hebben!
geweldige website trouwens! er zijn zo veel mensen die dit blijken te hebben.. ik had niet gedacht dat het er zoveel zouden zijn!

Liefs,
Merle
The greatest thing you'll ever learn.. is to love and be loved in return
Moulin Rouge
Gebruikers-avatar
Crazybutterfly
 
Berichten: 4
Geregistreerd: 10 Nov 2004 19:45
Woonplaats: Didam

Berichtdoor Crazybutterfly » 01 Dec 2004 11:43

Wilde wel even melden dak vandaag tog mn rijbewijs heb gehaald haha :D
jawel met bochtje achteruit ;-)
ik kan het wel haha :)

Liefs,
Merle
The greatest thing you'll ever learn.. is to love and be loved in return
Moulin Rouge
Gebruikers-avatar
Crazybutterfly
 
Berichten: 4
Geregistreerd: 10 Nov 2004 19:45
Woonplaats: Didam

Berichtdoor Renée » 02 Dec 2004 9:03

Geweldig! Gefeliciteerd! Tuurlijk kon je dat...maar ik hoop dat je meer vooruit dan achteruit zult gaan :lol:
Gebruikers-avatar
Renée
Site Admin
 
Berichten: 532
Geregistreerd: 01 Sep 2003 13:51
Woonplaats: Gelderland


Terug naar Dyscalculie bij volwassenen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten

cron