Is dit dyscalculie?

Hier kunt u uw verhalen, opmerkingen en vragen kwijt, over dyscalculie bij volwassenen.

Moderators: Sébastien, Renée

Berichtdoor Sanne37 » 20 Mei 2010 13:16

Hoi Hannah,

Misschien is dyscalculie het gevolg van een andere handicap: geen overzicht hebben, of niet kunnen organiseren, of weer iets anders.
Is daar eigenlijk wel onderzoek naar gedaan?
Ik geef les aan volwassenen, ook aan mensen die erg veel
moeite hebben met lezen en plannen en sctructureren. Daarom vind ik het zo goed dat jij mij dit kunt vertellen, want ik dacht eerst dat dyscalculie vooral betekende dat je niet met geld om kan gaan. Maar het is dus nog veel meer.
Ik heb nog een vraagje, maar daar mag je best nee op zetten als je dat niet wilt. Ik doe ook interviewopdrachten voor een weekblad over allerlei
mogelijke onderwerpen. Kan ik de redactie voorstellen dat ik jou interview? Zou je dat leuk vinden? Ik denk dat meer mensen niet weten wat dyscalculie is.

Groetjes,

Helene
Sanne37
 
Berichten: 13
Geregistreerd: 15 Apr 2010 7:52
Woonplaats: Hamburg

Berichtdoor Sanne37 » 24 Mei 2010 14:12

Je bent toch niet boos, dat ik je dat gevraagd heb? Ik zit hier toch vooral omdat ik mijn moeder probeer te begrijpen.
Ik heb haar verteld dat ik meer lesuren heb aangenomen. Zij vindt dat ik
niet zoveel moet werken. Maar ik kan haar niet duidelijk maken dat ik in problemen kom met het betalen van mijn vaste lasten als ik dat niet doe.
Ze is nu ook boos over elke rekening die zij van haar overigens zeer ruime pensioen moet betalen. Alsof alle leveranciers dieven zijn die haar van haar centen willen beroven. Herken je dat ook bij jouw moeder? Ligt het eraan dat ze nooit hebben moeten werken voor hun geld?
Sanne37
 
Berichten: 13
Geregistreerd: 15 Apr 2010 7:52
Woonplaats: Hamburg

Berichtdoor hannah » 20 Sep 2010 18:28

Hey Sanne,

sorry dat ik niet gereageerd heb. Ik heb erg lang niet op het forum gezeten, omdat ik ben gaan samenwonen, een nieuwe baan heb e.d.
Ik weet niet of het aanbod nog geld voor een intervieuw, want het lijkt me erg leuk. Dan kan ik eindelijk vertellen wat dyscalculie inhoud en mensen misschien aansporen om zich te laten testen.
Hoe gaat het nu met je moeder?

liefs hannah
Je hebt 3 soorten mensen, mensen die kunnen tellen en mensen die niet kunnen tellen. ´´wink´´
Gebruikers-avatar
hannah
 
Berichten: 20
Geregistreerd: 27 Sep 2009 13:55
Woonplaats: Groningen

Berichtdoor Sanne37 » 20 Sep 2010 18:39

Hoi Hannah,

Ik dacht dat ik je afgeschrikt had met mijn vraag. Maar je hebt dus gewoon leuke dingen gedaan! Ik heb nu ook een bijbaantje in de zorg, en ik moest wel een paar keer aan jou denken. Bijvoorbeeld als er op je pieper een nummer verschijnt, en je gelijk moet weten wie dat is.
Ik leg het voor aan de redactie. Dan hoor je het uiterlijk vrijdag.
Met mijn moeder gaat het goed. Ze oefent heel veel met mijn zus. En krijgt een steeds beter overzicht.
En jouw baan? Wat doe je?

Groetjes Sanne
Sanne37
 
Berichten: 13
Geregistreerd: 15 Apr 2010 7:52
Woonplaats: Hamburg

Berichtdoor hannah » 20 Sep 2010 18:56

hey hoi,

wat goed van je moeder!:D
Ik ben een heel andere richting op gegaan haha. Inmiddels ben ik assistent filiaalbeheerder in een filiaal van een heel groot textiesupers bedrijf :wink: .
Omdat de filiaalbeheerder er nooit is en in 1 van haar andere 3 filiaalen is, doe ik ook al haar werzaamheden.
Ik kreeg deze functie, omdat ik ooit een bijbaantje in het bedrijf heb gehad en toen enorm goed bevallen ben. Ze hebben me dus min of meer voor deze functie gevraagd.
Als bijbaantje doe je natuurlijk andere dingen dan wanneer je assistent bent. Nu heb ik ook de administratie er bij, het indelen van de winkel, het plannen e.d.
Van te voren heb ik aangegeven dat ik dyscalculie heb. De reactie was gelijk: wat is dat? Nadat ik alles heb uitgelegd begrijpen ze he nog niet helemaal.
Waneer ik met de administratie bezig ben zeg ik wel tegen het personeel dat ze me even met rust moeten laten, omdat ik geconstentreerd bezig moet zijn.

Ik vind het werk helemaal geweldig. Tuurlijk heb ik met heel veel dingen moeite, en dat zal ook altijd zo blijven. Ik durf dingen te vragen aanmijn leidinggevende, en personeel. iedereen is op de hoogte van mijn dyscalculie. Dus met een beetje hulp van anderen en mijn inzet red ik het allemaal wel.
Nadat er eindelijk na 1 maand een leidinggevende bij mij in de winkel kwam die mij vertelde dat alles er goed uit zag was mijn ego gestreeld.
Ik begin steeds meer de accepteren dat ik nou eenmaal moeilijkheden met dingen heb. Toch is het niet altijd even makkelijk.

Dus een bijbaan in de zorg. Wat leuk! ik ben helemaal uit de zorg, maar mis het af en toe nog wel hoor!
Ik hoor wel hoe het gaat en zal het forum in de gaten houden.

Liefs hannah
Je hebt 3 soorten mensen, mensen die kunnen tellen en mensen die niet kunnen tellen. ´´wink´´
Gebruikers-avatar
hannah
 
Berichten: 20
Geregistreerd: 27 Sep 2009 13:55
Woonplaats: Groningen

Berichtdoor Sanne37 » 20 Sep 2010 19:08

Wat geweldig die baan! Klinkt heel goed. Ik hoop dat ik je mag interviewen.

Groetjes,

Sanne
Sanne37
 
Berichten: 13
Geregistreerd: 15 Apr 2010 7:52
Woonplaats: Hamburg

Berichtdoor Sanne37 » 25 Sep 2010 9:53

Hallo Hannah,

Ik mag! Hierbij mijn emailadres: mag_nolia@hotmail.de. Dus niet punt com,
maar punt de. Als je nog steeds wilt, stuur me dan een mailtje.
Dan maken we afspraken.

Groetjes,

Sanne
Sanne37
 
Berichten: 13
Geregistreerd: 15 Apr 2010 7:52
Woonplaats: Hamburg

Berichtdoor Sanne37 » 25 Sep 2010 9:54

Hoi,

Ik wete niet of je het goed kunt lezen, maar tussen mag en nolia staat
een laag bindstreepje.

Groetjes,

Sanne
Sanne37
 
Berichten: 13
Geregistreerd: 15 Apr 2010 7:52
Woonplaats: Hamburg

Vorige

Terug naar Dyscalculie bij volwassenen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten

cron