Afstuderen product dyscalculie

Hier kunt u uw verhalen, opmerkingen en vragen kwijt, over dyscalculie bij kinderen.

Moderators: Sébastien, Renée

Afstuderen product dyscalculie

Berichtdoor Maarten » 25 Mrt 2009 14:30

Thread closed
Laatst gewijzigd door Maarten op 17 Jan 2010 14:38, in totaal 1 keer gewijzigd.
Maarten
 
Berichten: 3
Geregistreerd: 25 Mrt 2009 13:16

Berichtdoor Administrator » 25 Mrt 2009 14:45

Beste Maarten,

Welkom op het forum
Commerciele uitingen zijn NIET toegestaan op dit forum. Ik heb uw bericht daarom aangepast. (zie ook: http://www.dyscalculie.org/forum/viewtopic.php?t=189)


Wij hebben wel interesse in de resultaten van uw opdracht. U kunt die naar ons e-mailen : info@dyscalculie.org

Renée
met vriendelijke groet,
Administratie Dyscalculie

www.dyscalculie.org
info@dyscalculie.org
Gebruikers-avatar
Administrator
Site Admin
 
Berichten: 30
Geregistreerd: 01 Sep 2003 10:29
Woonplaats: Gelderland

Berichtdoor Maarten » 02 Apr 2009 8:39

Hoi. Jammer dat er geen reacties komen van ouders.

Ik heb echter wel een modelletje gemaakt. Bekijk hem eens en zeg maar wat je er van vindt.

Afbeelding
Maarten
 
Berichten: 3
Geregistreerd: 25 Mrt 2009 13:16

Berichtdoor Sébastien » 02 Apr 2009 21:31

Het schema ziet er wel gelikt uit...al klopt er het een en ander niet.
De blauwe en de paarse ring zijn eigenlijk hetzelfde en jouw schema suggereert dat het verschillend is.
Braams heeft de blauwe ring voorgesteld, Desoete de paarse ring, wat een uitbreiding is op de blauwe.
Of de 'rechthoeken' overeenkomen met de plaats waar je ze hebt neergezet valt ook te bezien...

En het zou prettig zijn als je verwijst waarop je dit schema hebt gebasseerd: mijn verslag.
Gebruikers-avatar
Sébastien
Moderator
 
Berichten: 385
Geregistreerd: 10 Feb 2005 23:30
Woonplaats: Flevoland

Berichtdoor Maarten » 06 Apr 2009 11:59

Hey

Bedankt voor je reactie. De bronnen die ik heb gebruikt zijn:

Inderdaad jouw verslag ;) Erg handig verslag!

De buitenste rechthoekjes met rode tekst zijn gebaseerd op Kosc (1974, 1981)
De overige rechthoekjes uit het buitenvlak heb ik uit jouw verslag gehaald.

Daarnaast zijn de subtypes en vormen gebaseerd op:
Geary, D.C. (2003).Learning in Arithmetic: problem-solving differences and cognitive deficits.

Ik heb inderdaad wel moeite gehad om de vierkantjes in de juiste vakken te plaatsen, maar sommige vallen gewoon onder meerdere. Het was ook lastig om een goede model vorm te ontwerpen.
Ik ben nu ook allerlei andere factoren in kaart aan het brengen. Deze zal ik ook wel posten als ik ze af heb. Ik hoop toch door visualisatie zo' n helder mogelijk beeld te krijgen van dyscalculie en de productmogelijkheden hiervoor.

Ik hoop nog eens wat te horen.

Groeten,

Maarten
Maarten
 
Berichten: 3
Geregistreerd: 25 Mrt 2009 13:16


Terug naar Dyscalculie bij kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten

cron