Bestaat dyscalculie

Wat kan een school doen?
Hoe kom ik aan informatie over dyscalculie?

Moderators: Sébastien, Renée

Bestaat dyscalculie

Berichtdoor Lentebloesempje » 07 Apr 2007 13:46

Als dyslexie bestaat veronderstel ik dat dyscalculie ook wel bestaat. Tenzij je natuurlijk iedereen met een ondefinieerbare leerstoornis 'dom' wil noemen...
Er is gewoon nog niet veel bekend over dyscalculie en dat is jammer maar ik ben er zeker van dat binnen een goeie 5 jaar het even aanvaard zal worden als dyslexie. Dyslexie heeft trouwens ook de 'twijfelfase' doorgemaakt.

(mijn reactie kan misschien een beetje giftig overkomen maar ik heb zo'n leerkracht fysica die van het hele dyscalculie-probleem niks gelooft en daar ben ik redelijk nijdig om!)
Ik ben 17 en ben vooral bezig met poëzie en muziek.
Lentebloesempje
 
Berichten: 6
Geregistreerd: 13 Jan 2007 22:34
Woonplaats: Gent

Berichtdoor Alathariel » 08 Apr 2007 21:33

Wat bedoel/wil je precies met dit topic?
Gebruikers-avatar
Alathariel
 
Berichten: 84
Geregistreerd: 12 Sep 2005 17:54
Woonplaats: Nieuw-Lekkerland

Berichtdoor shaftienator » 12 Apr 2007 8:11

Je antwoord is al gegeven in de krant. Het bestaat wel degelijk. Laat die docent maar eens het artikel lezen wat gepost is onder nieuws.

mvg,
Richard de Hoo
Communication & Multimedia Design
Noordelijke Hogeschool Leeuwarden
Email: hoo200@tech.nhl.nl
shaftienator
 
Berichten: 13
Geregistreerd: 13 Feb 2007 9:25
Woonplaats: Harlingen

Berichtdoor Tineke » 23 Apr 2008 9:15

Mensen die dyscalculie in twijfel trekken zijn te arrogant om het te verstaan. Zo eenvoudig is dat. Klinkt al even giftig als wat jij zei, maar het is gewoon de waarheid: ook wat jij zei.
Het leven van alledag, van me af geschreven, alles wat ik verafschuw en graag mag, door de zon in mijn hart gedreven.
Gebruikers-avatar
Tineke
 
Berichten: 15
Geregistreerd: 22 Apr 2008 20:33
Woonplaats: Kortrijk

Berichtdoor Suus. » 19 Mei 2008 21:58

Afgelopen donderdag heb ik een dyscalculietest laten afnemen en woensdag krijg ik hier de definitieve uitslag van, maar de orthopedagoog (heet dat zo?) kon mij donderdag eigenlijk al vertellen dat ik alle kenmerken heb een dyscalculist (?).
Dit heb ik verteld aan mij wiskunde docent (ik zit in 5VWO) en mijn bijlesdocent (docent op een andere school in mijn woonplaats) en beiden vinden het inderdaad onzin en dat is lastig, gezien zij toch degenen zijn die mij door die laatste anderhalf jaar heen moeten trekken.
Het is jammer dat er nog zo weinig bekend is over dyscalculie, maar ze hebben gewoon te accepteren dat er ook mensen zijn die moeite hebben met hun vak. Wij zijn de voorhoede van de dyscalculici, uiteindelijk maken wij het makkelijker voor de mensen die na ons zullen komen.
Liever langharig dan kortzichtig.
Suus.
 
Berichten: 5
Geregistreerd: 19 Mei 2008 21:10


Terug naar Voor leerkrachten, begeleiders en studenten

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten

cron