Studenten die een scriptie willen schrijven over dyscalculie

Wat kan een school doen?
Hoe kom ik aan informatie over dyscalculie?

Moderators: Sébastien, Renée

Studenten die een scriptie willen schrijven over dyscalculie

Berichtdoor Renée » 23 Nov 2005 12:51

Regelmatig krijg ik allerlei vragen over dyscalculie, waarvan het antwoord toch echt al op de website of forum staat.

Een leidraad:

1. Zoeken op het forum: Klik op de knop 'zoeken' bovenaan deze pagina en typ een woord in waarop je wil zoeken.
2. Kijk eens bij 'veelgestelde vragen'. Deze knop is ook te vinden bovenaan deze pagina.
3. Foldermateriaal hebben we niet. Bij Balans Digitaal zijn er diverse boeken en brochures te krijgen over dyscalculie. Een brochure is daar gratis aan te vragen.
4. Google is een hele goede zoekmachine. Typ daar een zin of woord / woorden in waarop je wilt zoeken. Wil je op iets specifieks zoeken, zet dit dan tussen aanhalingstekens, dat beperkt de zoekresultaten.
5. Kom je er echt niet uit, mag je natuurlijk e-mailen of je vraag hier stellen. We proberen dan een antwoord te vinden.

Natuurlijk zijn wij erg geïnteresseerd in het resultaat van de scriptie / werkstuk.
Wij zouden het hier graag publiceren, want alle informatie is heel welkom!
Je mag je scriptie e-mailen naar info @ dyscalculie.org. Dan zorg ik dat het op de website komt te staan. Dat mag ook anoniem als je dat prettiger vindt.

Zoekresultaten van Google

Zoeken op dyscalculie
Zoeken op dyscalculie en iq
Zoeken op dyscalculie en het voortgezet onderwijs
Zoeken op dyscalculie en nld
Zoeken op dyscalculieverklaring

Toevoegingen zijn welkom!

Veel succes met jullie scriptie en studie!
Gebruikers-avatar
Renée
Site Admin
 
Berichten: 532
Geregistreerd: 01 Sep 2003 13:51
Woonplaats: Gelderland

Berichtdoor Liz » 31 Jan 2006 14:15

Hoi Renee,

Bedankt voor je handige tips! Ik ben inmiddels aan het afstuderen (jaja!) en heb besloten mijn scriptie over dyscalculie te schrijven.
Ik studeer Personeel en Arbeid, afstudeerrichting Loopbaanbegeleiding en Coaching en ik wil proberen een link te leggen tussen een leerstoornis als dyscalculie en studiekeuze omdat het mijn studieloopbaan zeker beinvloed heeft.

Ik zal dus uitvoerig aan de slag gaan met alle info die ik hier en via jouw links kan vinden. Uiteraard ben je van harte welkom het eens door te lezen als het klaar is.

Groetjes
Liz
"Life's acquired a dimension that's quite beyond comprehension"--Amour
Gebruikers-avatar
Liz
 
Berichten: 55
Geregistreerd: 15 Apr 2004 9:49
Woonplaats: Venlo

Berichtdoor Renée » 31 Jan 2006 14:26

Lizzzzzz!!!
Super leuk je weer te zien hier en geweldig dat je afstudeert. Time flies :D

Ik ben zeer benieuwd naar je scriptie, als ervaringsdeskundige moet dat wel een hele goede worden.

Hou ons op de hoogte van de vorderingen?
Veel succes gewenst.
Gebruikers-avatar
Renée
Site Admin
 
Berichten: 532
Geregistreerd: 01 Sep 2003 13:51
Woonplaats: Gelderland

Berichtdoor Natalie » 01 Mei 2007 10:23

Beste forum lezers,

Ik ben bezig met mijn scriptie over dyscalculie. Eind mei moet ik hem inleveren en ik ben al zo goed als rond met mijn theorie gedeelte, er is alleen 1 ding waar ik niet uit kom.

Wie heeft dyscalculie ontdekt? Misschien heb ik niet goed gezocht of de verkeerde zoekmachines gebruikt maar ik heb niets gevonden. Ik hoop dat iemand mij kan helpen. Het zou een goede toevoeging aan mijn scriptie zijn.

Bvd Natalie.
Natalie
 
Berichten: 2
Geregistreerd: 17 Nov 2006 10:44
Woonplaats: Terhole

Berichtdoor Renée » 01 Mei 2007 10:31

Beste Natalie, kijk hier maar eens: http://www.dyscalculie.org/forum/viewto ... =ontdekken

succes met je scriptie.
Gebruikers-avatar
Renée
Site Admin
 
Berichten: 532
Geregistreerd: 01 Sep 2003 13:51
Woonplaats: Gelderland

Berichtdoor Natalie » 03 Mei 2007 12:04

Renée schreef:Beste Natalie, kijk hier maar eens: http://www.dyscalculie.org/forum/viewto ... =ontdekken

succes met je scriptie.


Hardstikke bedankt voor de informatie, ik had deze al gelezen voordat ik mijn bericht plaatste. Er is dus geen biografie of naam van degene die het echt heeft ontdekt?
Natalie
 
Berichten: 2
Geregistreerd: 17 Nov 2006 10:44
Woonplaats: Terhole

scriptie

Berichtdoor Daphne » 31 Jan 2008 11:54

hoi renée,..

Ik ben ondertussen ook bezig met mijn scriptie dyscalculie bezig. Het theorie deel is ondertussen af. Is het nog zo dat jullie de scriptie kunnen gebruiken? anders kan ik hem naar jullie sturen. Ik hoor het snel.

groetjes Daphne
Gebruikers-avatar
Daphne
 
Berichten: 2
Geregistreerd: 05 Dec 2007 19:58
Woonplaats: Sommelsdijk

Berichtdoor Renée » 16 Mrt 2008 22:36

Hoi Daphne, graag! stuur maar op :)
Gebruikers-avatar
Renée
Site Admin
 
Berichten: 532
Geregistreerd: 01 Sep 2003 13:51
Woonplaats: Gelderland


Terug naar Voor leerkrachten, begeleiders en studenten

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten

cron