Ik denk persoonlijk niet dat HSP iets te maken heeft met het hebben van een leerstoornis als dyslexie of dyscalculie (zoals mogelijke problematiek genoemd op de genoemde site).
Natuurlijk zijn er mensen die beide hebben waardoor deze personen wellicht nog sensitiever worden omdat ze andere zintuigen verder ontwikkelen om andere te compenseren..
Dyscalculie komt bij ongeveer 5% van de mensen voor en HSP zover ik weet bij ongeveer 15% van de mensen (afhankelijk welke definitie je gebruikt uiteraard). Dus op basis van de kansrekening zouden er ongeveer 8 op de 1000 mensen de combinatie hebben van dyscalculie en HSP.
De mensen die ik ken die HSP hebben hebben zover ik weet geen dyscalculie, en andersom, de mensen waarvan ik weet dat ze dyscalculie hebben zijn over het algemeen geen HSP'er. Dit geldt zover ik kan nagaan ook voor mensen met dyslexie die ik ken, al moet ik toegeven dat mijn kennissenkring vast niet representatief is voor de hele bevolking

.
De informatie komt van
www.nieuwetijdskinderen.nl/ dus ik vraag me af op welke onderzoeken ze zich baseren?