Eerst zal ik me even netjes voorstellen: Mijn naam is Annelies, ben 26 jaar en studeer rechten (lekker weinig wiskunde

Wat cool dat er een forum is over dyscalculie. Het zit bij mij in de familie, al mijn zussen hebben het ook. Zelf ben ik nooit getest omdat er nog niks over bekend was toen ik op school zat maar mijn zusjes zijn wel getest. Aangezien ik precies dezelfde moeilijkheden met rekenen en getallen heb als zij ga ik er van uit dat ik het ook heb.
Sinds een tijdje vermoed ik dat ik naast dyscalculie ook ADD heb. Graag zou ik me laten testen hierop en als het even kan ook alsnog op dyscalculie. Ik heb al een afspraak met mijn huisarts gemaakt zodat ik een doorverwijzing kan krijgen en het eventueel vergoed wordt door het ziekenfonds.
Ik heb erg sterk het idee dat mijn concentratieproblemen en dyscalculie met elkaar samenhangen. Kan dat kloppen? Komt deze combi vaker voor? Ik ben erg benieuwd of er iemand hier is die het ook allebei heeft. Zo ja, hoe ben je daar achtergekomen? En het allerbelangrijkste: hoe ga je er om?
Groetjes,
Annelies