pfff gelukkig!!

Hier kunt u uw verhalen, opmerkingen en vragen kwijt, over dyscalculie bij volwassenen.

Moderators: Sébastien, Renée

pfff gelukkig!!

Berichtdoor koffiejunk » 21 Mrt 2007 19:07

Het ontdekken van deze site en dit forum was een enorme opluchting voor me! Waarom kom ik er zo laat achter dat ik iets heb wat een NAAM heeft!!
Alles wat ik gelezen heb, DAT HEB IK DUS.......
Ik wist dat ik niet dom was, maar heel veel mensen hebben mij al wel jaren voor dom uitgemaakt. Op school, werk enz....
En nu na al die jaren weet ik het eindelijk dank zij de site wijhorenernietbij.nl.
Maar ik ben er nu pas achter gekomen dat bijv. ruimtelijke inzicht, recepten lezen en namen van mensen onthouden er ook bij horen.
Dyscalculie...goh wat een opluchting.
Ik ben blij dat ik niet de enige ben die dagelijks moet worstelen met geld en gedoe, vooral als ik moe ben.
Ik zit op de taxi en moet dus ik weet niet hoeveel keer afrekenen, en dagelijks de kas opmaken. Ik ben wel handiger geworden in de loop der jaren, zo doe ik losgeld apart in mijn knip en zeg ik geen losgeld te hebben, zo voorkom ik het terug moeten rekenen, of door tellen want dat weet ik dus niet.
Maar wordt er nu bij opleidingen en examens al rekening mee gehouden net als bij dyslexie? Want ook een rekenmachientje is al een crime voor me. Ik ben nu 42 dus al te oud voor een opleiding, want deze "afwijking"
heeft mijn beroepskeuze wel beperkt tuurlijk. Ik had heel graag verpleegkundige geworden, maar dan moet je goed kunnen rekenen, anders kan dat fataal zijn.
Ik heb nog een boel vragen en ratel nu maar door ik ga eerst eens goed lezen op dit forum.. ik ben gewoon blij Applause
Groetjes koffiejunk
koffiejunk
 
Berichten: 5
Geregistreerd: 21 Mrt 2007 11:17

Berichtdoor Alathariel » 23 Mrt 2007 11:31

Of er bij opleidingen en examens rekening mee wordt gehouden hangt van de school af. Sommige scholen erkennen dyscalculie, anderen niet. Zonder dyscalculieverklaring ben je sowieso nergens.
Zo denk ik dat mijn school er opzich wel rekening mee zou willen houden bij tentamens, maar ik heb geen verklaring, want ik kan geen test betalen. Dus heb ik vette pech.
Gebruikers-avatar
Alathariel
 
Berichten: 84
Geregistreerd: 12 Sep 2005 17:54
Woonplaats: Nieuw-Lekkerland

Berichtdoor mandy » 23 Mrt 2007 17:01

Alathariel,

Ik heb via mijn school een test laten doen, op hun kosten mischien een idee om te proberen? of heb je het al geprobeerd.

groet
mandy
mandy
 
Berichten: 3
Geregistreerd: 13 Feb 2007 18:10

Berichtdoor koffiejunk » 23 Mrt 2007 20:24

ik ga zeker mijn best doen om een opleiding te vinden die dit probleem erkennen.
Maar die angst voor school blijft toch.... daar moet ik eerst overheen.
Groetjes koffiejunk
koffiejunk
 
Berichten: 5
Geregistreerd: 21 Mrt 2007 11:17

Berichtdoor Alathariel » 26 Mrt 2007 23:24

mandy schreef:Ik heb via mijn school een test laten doen, op hun kosten mischien een idee om te proberen? of heb je het al geprobeerd.


Ik ben nu in totaal ongeveer 2 jaar op zoek. School kon niks voor me doen qua test. Toen heb ik het geprobeerd via de psycholoog waar ik toendertijd bij liep. Die beloofde wel elke keer dat eens uit te gaan zoeken, maar deed dat niet. Nu ben ik in deeltijdtherapie, en de psycholoog die rondloopt in de kliniek heb ik het ook al gevraagd, die is er mee bezig, maar kan eigenlijk beloven, want het gaat vooral via scholen.

Dus na 2 jaar is het cirkeltje weer gesloten en ben ik even ver als toen ik begon. Heel fijn allemaal :x
Gebruikers-avatar
Alathariel
 
Berichten: 84
Geregistreerd: 12 Sep 2005 17:54
Woonplaats: Nieuw-Lekkerland


Terug naar Dyscalculie bij volwassenen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten

cron