Eventjes voorstellen

Hier kunt u uw verhalen, opmerkingen en vragen kwijt, over dyscalculie bij volwassenen.

Moderators: Sébastien, Renée

Eventjes voorstellen

Berichtdoor mandy » 14 Feb 2007 7:26

Hallo Mensen,

Mijn naam is Mandy ben 18 jaar oud en woonzaam in nijmegen

hier mijn verhaal:
vanaf groep 5 van de basisschool had ik al heel erg moeite met rekenen, dus ik het bijles gehad altijd met rekenen, maar het mocht niet baten, ik bleef het maar niet snappen.
eenmaal op de middelbare school aangekomen had ik het dus nog steeds, niemand daar begreep wat er was, dus ook daar weer bijles gehad.. heel leuk allemaal als je je best doet en het wil nog niet lukken. :(
Nu aangekomen op mijn MBO opleiding juridisch, werd het wiskunde toch wel belangrijk maar ook hier hetzelfde probleem het wil me niet lukken snap het gewoon echt niet :!:
tevens heb ik ook nog eens een reken leraar die het leuk vind om gemene opmerkingen te maken naar mee, dingen zoals: denk je dat je bijzonder bent, of, mandy zou jou maar geen toets geven het lukt je toch niet, best gemeen.
Maar goed begin januari kwam mijn loopbaanbegeleider op het idee om eens een dyscaculie test te laten doen, ik netjes allemaal gedaan en ja hoor ik had bingo, heb dus een zware vorm van dyscalculie, heel fijn allemaal...
nu moet ik morgen naar me huisarts voor doorverwijzing naar een therapeut erin.. ben benieuwd

Weet iemand een goede soort therapie, ik woon in Nijmegen dus als iemand stom toevallig daar 1tje weet hoor ik het graag!!

Groetjes Mandy
mandy
 
Berichten: 3
Geregistreerd: 13 Feb 2007 18:10

Berichtdoor Renée » 28 Feb 2007 18:19

Dag Mandy, welkom op het forum,

Wie heeft de test bij je afgenomen? Misschien weet hij/zij wel een therapie of mischien een Remedial Teacher?
Gebruikers-avatar
Renée
Site Admin
 
Berichten: 532
Geregistreerd: 01 Sep 2003 13:51
Woonplaats: Gelderland

Berichtdoor Alathariel » 01 Mrt 2007 15:20

En ik ga even helemaal offtopic, maar wat voor test en waar was dat? Ik ben namelijk al heel lang op zoek naar een goedkope (of liever nog: gratis) test, want ik heb geen 500 euro om me te laten testen. Ik vraag dat daarom aan iedereen die hier langskomt en die zich heeft laten testen.
Gebruikers-avatar
Alathariel
 
Berichten: 84
Geregistreerd: 12 Sep 2005 17:54
Woonplaats: Nieuw-Lekkerland

Berichtdoor mandy » 04 Mrt 2007 16:44

Ik heb het bij de schoolpsychologe gedaan, en koste dus helemaal niks behalve 3 uurtjes tijd...

ik heb donderdag een gesprek met een hoge pief daarvan, en die gaan me nu verder helpen als het goed is.

doei doei

en van mijn dokter kreeg ik door ene marant moet je ff googele die kunnen ook die testen afnemen
mandy
 
Berichten: 3
Geregistreerd: 13 Feb 2007 18:10

Berichtdoor isabel » 21 Apr 2007 15:48

Hoi,

Ik heb ook jaren gedacht dat ik niet kon rekenen en nu heb ik iemand gevonden die mij bijles geeft.
Ik ben 34!! en heb rekenbijles lagere school.

Deze man geeft mij 1 uur per weer 1 op 1 bijles.
Hij is gaan kijken waar mijn grens ligt en vanuit daar zijn we begonnen.
In het begin had ik hoofdpijn van hier tot ginder en ging het moeizaam.
Maar het werkt echt!
Vooral omdat het 1 op 1 is.
Geen druk en geen schaamte (die ik dus wel heb).

Ik ben ervan overtuigd dat er in deze tijd teveel gegooid worden met termen als dyslexie-adhd etc.
Laat je alsjeblieft niet in een hoek drukken en vecht voor je rekenen.
Het is het proberen waard.

Als je meer informatie wilt zegt het gerust!

groet Isabel
isabel
 
Berichten: 5
Geregistreerd: 31 Dec 2005 14:08


Terug naar Dyscalculie bij volwassenen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten

cron