ook ff voorstellen.......

Hier kunt u uw verhalen, opmerkingen en vragen kwijt, over dyscalculie bij volwassenen.

Moderators: Sébastien, Renée

ook ff voorstellen.......

Berichtdoor erika » 11 Feb 2007 18:16

hoi allemaal,

mijn naam is erika en ik ben 18 jaar oud........ bij mij is ongeveer 2 jaar trug uiteindelijk de diagnose dyscalculie gesteld.. had altijd al problemen met rekenen gehad, maar door betere cijfers op andere vakken wel altijd overgegaan!!!!!!!!! wiskunde op de middelbare sgool vmbo kader was egt drama.... gelukkig heeeeelllllllllllllllll veel hulp gehad van die lerares...:) die heeft me er egt doorheen gesleurt!!!!!!!!!!! maar toen ging ik naar het mbo opleiding dierenartsassitent.. toen is in de 1e uiteindelijk de diagnose gesteld, eerst gesprekken op sgool gehad, ( docent wiskunde vroeg zich af waarom ik zo slecht rekende) toen verder doorgestuurt naar professionele hulp en uiteindelijk met verschillende testen getest. bv intelligentietest, rekentesten ruimtelijk inzicht test en nog wat taaltesten. nu zit ik in de 3e en heb nu wis, schei en natuurkunde:( egt verschrikkelijk moeilijk!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! mar de leraren helpen nu ik de diagnose heb wel krijg boeken op a3 voormaat en exstra tijd bij toetsen..
momenteel word ik ook nog onderzocht op add omdat ik ook veel problemen heb met concentratie......... komt dat vaker bij elkaar voor????/
groetjes erika
erika
 
Berichten: 4
Geregistreerd: 11 Feb 2007 15:36

Berichtdoor Sébastien » 11 Feb 2007 18:34

Wat fijn dat uiteindelijk de diagnose dyscalculie bij je is gesteld!
Het begrip bij leraren is dan ineens een stuk groter :).

Er is één persoon op dit forum die naast dyscalculie ook ADD heeft (Mariah), maar ze is al lange tijd niet meer actief op dit forum daar ze ergens in het buitenland zit. Van de rest weet ik het niet.

Of het vaak voorkomt? Zie onderstaande link:
http://www.dyscalculie.org/forum/viewto ... =1190#1190
Gebruikers-avatar
Sébastien
Moderator
 
Berichten: 385
Geregistreerd: 10 Feb 2005 23:30
Woonplaats: Flevoland


Terug naar Dyscalculie bij volwassenen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten

cron