Dyscalculie en middelbare school

Hier kunt u uw verhalen, opmerkingen en vragen kwijt, over dyscalculie bij kinderen.

Moderators: Sébastien, Renée

Dyscalculie en middelbare school

Berichtdoor Hannekes » 12 Dec 2006 17:50

Mijn dochter van 12 is vorig jaar getest door praktijk Merkelbach in Sprang Capelle. Uit deze test kwam naar voren dat zij dyscalculie heeft en een aanleg voor dyslexie. Er kwam ook een schooladvies uit: VMBO-T. Nu staan we voor de uitdaging ons meisje op bij haar passende middelbare school in Nijmegen te gaan plaatsen. Zijn er hier toevallig ouders die ervaring hebben in hoe remidial teachres op middelbare scholen in Nijmegen omgaan met hun kind met dyscalculie? Alle ervaringen zijn welkom!

Vast heel erg bedankt voor jullie reacties,
Hanneke
Hannekes
 
Berichten: 1
Geregistreerd: 12 Dec 2006 14:30
Woonplaats: Nijmegen

Berichtdoor Alathariel » 13 Dec 2006 0:59

Ik kan je niet helpen, maar ik heb wel wat vragen over de manier waarop jullie dochter getest is. Hoe is dat gegaan, via een verwijzing van de huisarts? En is het een officiële test, dwz, kreeg jullie dochter ook een verklaring dat ze dyscalculie heeft? En wat kostte de test?

Het zit namelijk zo, ik wil mezelf graag laten testen op dyscalculie, maar een test kost 500 euro, en dat kan ik, als student, niet betalen. En mijn verzekering veroged niets. Dus vandaar dat ik alles wat ik tegenkom op dit forum uitpluis :)
Gebruikers-avatar
Alathariel
 
Berichten: 84
Geregistreerd: 12 Sep 2005 17:54
Woonplaats: Nieuw-Lekkerland


Terug naar Dyscalculie bij kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten

cron