Kan je met Dyscalcu langer examentijd krijgen?

Hier kunt u uw verhalen, opmerkingen en vragen kwijt, over dyscalculie bij volwassenen.

Moderators: Sébastien, Renée

Kan je met Dyscalcu langer examentijd krijgen?

Berichtdoor Suzanne van Doren » 06 Sep 2006 7:33

Hallo,

Op het moment ben ik weer aan het studeren maar er zit nu een vak bij wat ik op voorhand kan zeggen dat ik het niet ga halen rekenvaardigheid.
Ik doe dit bij het ROC mijn vraag is? Heb je als je dyscalcu hebt recht op langer examen tijd?
Over tien weken krijg ik mijn examen het is nu al een survival tocht die ik moet door staan. TIPS van harte welkom

Grt Suzanne
Suzanne van Doren
 
Berichten: 2
Geregistreerd: 19 Dec 2004 21:57

Berichtdoor Alathariel » 06 Sep 2006 13:30

Als je getest bent en je hebt een verklaring, dan kan je het altijd vragen. Maar zonder verklaring ben je sowieso nergens.
Gebruikers-avatar
Alathariel
 
Berichten: 84
Geregistreerd: 12 Sep 2005 17:54
Woonplaats: Nieuw-Lekkerland

Berichtdoor margot » 24 Jan 2007 21:59

Naar wat ik heb gelezen op internet, is het nog niet wettelijk geregeld(zoals bij dyslexie) dat er voor mensen met dyscalculie bepaalde regelingen kunnen worden geëist, zoals meer tijd bij examens.
Ook met een verklaring hangt het af van de school of zij dat toestaan.
margot
 
Berichten: 2
Geregistreerd: 24 Jan 2007 18:12
Woonplaats: tilburg

Berichtdoor Alathariel » 28 Jan 2007 17:16

Dat is waar, ook met verklaring verschilt het per school. De ene school weet wat dyscalculie is en erkend het, de andere school heeft er nog nooit van gehoord en doet het af als onzin.
Maar zonder verklaring krijg je nergens extra tijd. Dat bedoelde ik te zeggen; mét verklaring kan je het altijd proberen, zonder verklaring heeft dat niet eens zin. Alleen zei ik het heel kort :P
Gebruikers-avatar
Alathariel
 
Berichten: 84
Geregistreerd: 12 Sep 2005 17:54
Woonplaats: Nieuw-Lekkerland


Terug naar Dyscalculie bij volwassenen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten

cron