Student informatica met Dyscalculie.

Hier kunt u uw verhalen, opmerkingen en vragen kwijt, over dyscalculie bij volwassenen.

Moderators: Sébastien, Renée

Student informatica met Dyscalculie.

Berichtdoor Distel » 12 Feb 2006 20:02

Hallo iedereen.
Laatst gewijzigd door Distel op 04 Jan 2008 9:23, in totaal 2 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
Distel
 
Berichten: 1
Geregistreerd: 12 Feb 2006 18:56

Berichtdoor Renée » 15 Feb 2006 13:12

Hoi Daphne! Welkom op het forum.

Hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag. tot ziens Een hele fijne dag gewenst!

En bedankt voor je levensverhaal. Geweldig dat je zelfs door tegenwerking van die "geweldige" :cry: leerkracht toch ben gaan doen wat je leuk vindt.
Het gekke is eigenlijk dat ICT zaken vaak aan het rekenen gekoppeld wordt. Volgens mij gebruik je dan toch een andere hersenhelft.
Ik zie het aan onze zoon en aan mezelf. Rekenen wordt niets, maar ICT is geen probleem. Wiskunde wordt gevraagd in de opleiding, omdat dit het logisch denken bevordert. In de ICT heb je geen directe wiskunde nodig, ook niet voor het programmeren. Je zult je maar doorheen moeten worstelen.
Een 5 voor wiskunde is eigenlijk fantastisch :)
Ik haalde nooit meer dan een 3 :shock: .

Veel succes gewenst met je opleiding. Jij komt er wel!
Gebruikers-avatar
Renée
Site Admin
 
Berichten: 532
Geregistreerd: 01 Sep 2003 13:51
Woonplaats: Gelderland

Re: Student informatica met Dyscalculie.

Berichtdoor Alathariel » 04 Mrt 2006 0:30

Distel schreef:Ik heb daarna een afspraak met mijn huisarts gemaakt en hij heeft me toen doorverwezen naar een psycholoog die mij getest heeft op dyscalculie.


Mag ik vragen hoe en waar je getest bent en wat het je gekost heeft? Ik ben zelf druk bezig met informatie over testen zoeken, mijn psycholoog ook, maar we hebben beide nog niets gevonden wat betaalbaar is.
Gebruikers-avatar
Alathariel
 
Berichten: 84
Geregistreerd: 12 Sep 2005 17:54
Woonplaats: Nieuw-Lekkerland


Terug naar Dyscalculie bij volwassenen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten

cron