hoi ik ben rian en wil me even voorstellen!!

Hier kunt u uw verhalen, opmerkingen en vragen kwijt, over dyscalculie bij kinderen.

Moderators: Sébastien, Renée

Berichtdoor *rian* » 23 Jun 2005 21:06

hoi renee

wat voor soort dyscalculie dat k heb dat weet k nog niet :( dat hoor ik 6juli de orthopedagoge heeft ook al op dezen site gelezen en heeft ook gelezen wat k heb geschreven ze vond het goed dat k dat heb gedaan en ik heb ook met haar der over gepraat k schaamde me der eerst voor :oops: ma op dezen site weet ik teminste dat k nie de enigen ben met dyscalculi k heb ook met de meneer gepraat ok k meer tijd met de proefwerk week kan krijgen met wiskunde en of k apart mag zitte en dat mocht alemaal :D dus nu maar afwachten hoe het gaat ben benieuwt :wink:

groetjes rian
*rian*
 
Berichten: 22
Geregistreerd: 11 Mei 2005 14:29
Woonplaats: tegelen

Berichtdoor Sébastien » 23 Jun 2005 22:48

Hoi Rianne,

je hoeft je nergens voor te schamen hoor. Zoals je zelf zegt laat deze site zien dat je niet de enige bent. Sterker nog: volgens onderzoekers zou er ongeveer in elke klas iemand met dyscalculie moeten zitten. Natuurlijk zal jouw vorm van dyscalculie niet lijken op dat van een ander. En de ene vorm van dyscalculie is wat 'erger' dan de andere.
Gelukkig weet je nu dat je het hebt. Nu moet je samen met het advies van de orthopedagoge en met je school en ouders, je eigen weg zien te vinden. Die zal ongetwijfeld hier en daar hobbelig zijn, maar nu hoef je je er minder druk om te maken omdat je nu weet wat je hebt. Maar blijf wel het beste uit jezelf halen! :)

Groetjes,
Sébastien
Gebruikers-avatar
Sébastien
Moderator
 
Berichten: 385
Geregistreerd: 10 Feb 2005 23:30
Woonplaats: Flevoland

Berichtdoor *rian* » 07 Jul 2005 22:52

hoi renee

ik heb woensdag op school een gersprek gehad en het was niet zo leuk wat k hoorde :cry: ik heb nog niet de uitslag en k krijg meschien ook niet de verklaring :( en als die verklaring der niet is dan kan k met men examen ook niet extra tijd krijgen dat vind k nog erger k ben bang dat k dan zak aleen maar voor wiskunde k had voor men profwerk week met wiskunde een 6.1 dat vind k wel goed maar als k die verklaring niet heb dan ben k dus wel stom :cry: want k kan dat gewoon niet rekenen :shock: hoop echt dat die verklaring der komt maar k hou je op de hoogte

groetjes rian
*rian*
 
Berichten: 22
Geregistreerd: 11 Mei 2005 14:29
Woonplaats: tegelen

Berichtdoor Renée » 08 Jul 2005 14:09

Dag Rian,

Ik kan me voorstellen dat je teleurgesteld bent nu, maar ik heb ook begrepen dat er nog meer testen gedaan moeten worden?

Als je dyslectie hebt is het ook mogelijk om meer tijd te krijgen voor je examen. Misschien als jij allebei (dyscalculie en dyslectie) een beetje hebt je ook voor die regeling in aanmerking komt?

Ik denk dat je eerst duidelijk moet krijgen wat er met je is, en daarna met de school gaan praten.

Ik heb je moeder ook een antwoord gegeven hier: http://www.dyscalculie.org/forum/viewto ... 0&start=15

Welke vakken ben je WEL goed in? Tenslotte ben je over en mag je eindexamen doen. Dat betekent dat je wel degelijk wat kunt en niet bepaald dom bent! Hou dat maar in gedachten :)
Gebruikers-avatar
Renée
Site Admin
 
Berichten: 532
Geregistreerd: 01 Sep 2003 13:51
Woonplaats: Gelderland

Berichtdoor *rian* » 19 Jul 2005 22:53

hej renee

k vind biologie wel makkelijk en de rest eigelijk nie zo met verzorging heb k ook wel moeiten met iets afmeten in een maat beker en k hoop echt dat er een verklaring komt en als die niet komt dan wil met moeder me door iemand anders laten testen k laat het wel horen

groetjes rian
*rian*
 
Berichten: 22
Geregistreerd: 11 Mei 2005 14:29
Woonplaats: tegelen

Berichtdoor Renée » 21 Jul 2005 20:05

Ok, Rian.....laat maar weer weten hoe het ermee voorstaat.
Zorg je wel voor een ontspannen vakantie? :) Heel belangrijk om met vernieuwde energie weer te kunnen starten straks.
Gebruikers-avatar
Renée
Site Admin
 
Berichten: 532
Geregistreerd: 01 Sep 2003 13:51
Woonplaats: Gelderland

Berichtdoor *rian* » 21 Aug 2005 21:29

hoi renee

ik ben vrijdag terug gekomen van men vakantie en het was heel leuk en ontspanne k begin volgede week maandag weer met school en dan krijg k nog meer testen en daar naar krijg k te horen of k dyscalculie heb maar ik laat het wel horen

groetjes rian
*rian*
 
Berichten: 22
Geregistreerd: 11 Mei 2005 14:29
Woonplaats: tegelen

Berichtdoor *rian* » 28 Sep 2005 22:32

hoi rennee

ik krijg 5oktober de echte uitslag van de test :) (hoop ik) ik had voorige week nog een paar testen moeten doen dat was eigelijk meer een herhaling van de vorige keer :? ik hoop egt dat k goed nieuws krijg te horen anders zak ik egt door de grond :cry: als ik hoor dat ik het niet heb :( maar k zal het gelijk vertelle als ik de uitslag heb :wink:

groetjes rian
*rian*
 
Berichten: 22
Geregistreerd: 11 Mei 2005 14:29
Woonplaats: tegelen

Berichtdoor Renée » 29 Sep 2005 16:06

Hoi Rianne,

Ook als je geen dyscalculie hebt is de uitslag iets waar je nog mee uit de voeten kunt. Dit zou kunnen betekenen dat er nog iets aan te doen valt en je een programma kunt volgen om beter te worden. Er is zeker wat aan de hand.......maar of dat ook dyscalculie is, is afwachten. Je bent echt niet voor niets getest, hoor. Belangrijk is om te weten wat er nu moet gebeuren en wat je kunt doen. Jij komt er wel :)
Gebruikers-avatar
Renée
Site Admin
 
Berichten: 532
Geregistreerd: 01 Sep 2003 13:51
Woonplaats: Gelderland

Berichtdoor *rian* » 05 Okt 2005 15:56

hoi renee

ik heb eindelijk de uitslag :shock:
maar het is niet het gene wat k eigelijk wouw horen :cry:
ik krijg de verklaring niet omdat een anders vrouw(niet die gene die me getest heeft) me geen verklaring wil geven omdat zij niet ziet dat ik het heb
terwijl ze me nog nooit gezien of gesproke heeft
daar ben k eigelijk best boos om :evil: hoe kan zon mens me geen verklaring geve als ze me niet eens kent
maar ik heb met men moeder en vader afgesproke dat we der mee verder gaan
groetjes rian
*rian*
 
Berichten: 22
Geregistreerd: 11 Mei 2005 14:29
Woonplaats: tegelen

Berichtdoor Renée » 06 Okt 2005 18:17

Beste Rianne,

Ik kan me voorstellen dat je je behoorlijk teleurgesteld voelt.
Het is niet wat je verwacht had en je vond de manier waarop het ging ook niet fijn.

Is er wel een advies gekomen over hoe het nu verder moet en wat er nog aan gedaan kan worden en wie dat kan doen?
Dat is wel heel belangrijk denk ik, zodat je weet wat je verder kunt doen en hoe je aan een toekomst kunt bouwen. Je kunt natuurlijk altijd in kleine stapjes omhoog gaan. Als je maar ergens begint waar je je fijn voelt en er geen druk op je ligt.

Als je dingen niet duidelijk zijn in het onderzoek, zou ik nog eens teruggaan voor een gesprek en nogmaals vragen hoe het nu verder moet.
Zoals ik dat ook bij je moeder's bericht lees zijn er nog veel vragen. Probeer daar een antwoord op te krijgen, voordat je verder gaat.
Het is namelijk heel normaal dat je niet meteen alles hebt gehoord tijdens zo'n gesprek vanwege gespannenheid....net zoals bij een dokter *S*.

Ik vind het erg vervelend voor je hoe je je nu voelt, maar blijf vechten voor jezelf en een goede toekomst.....met of zonder dyscalculie.
De weg ernaar toe is even moeilijk, maar volgens mij kom je er wel!

Nu even je moeder antwoorden :)
Gebruikers-avatar
Renée
Site Admin
 
Berichten: 532
Geregistreerd: 01 Sep 2003 13:51
Woonplaats: Gelderland

Berichtdoor *rian* » 10 Okt 2005 10:01

hoi renee

vanmorge heeft manon gebelt de ortopedagogen
ze heeft me zon goed nieuws verteld k krijg de verklaring tog Applause
ze had nog eens een keer met die andere vrouw gepraat en alles door genomen ze vond dat k tog die verklaring moest hebben k ben egt zo blij nu :oops:
k krijg een dyscalculie en dislexsie verklaring
gelukkig heeft dit probleem van mij een naam
k ben er egt zo blij mee :D

groetjes rian
*rian*
 
Berichten: 22
Geregistreerd: 11 Mei 2005 14:29
Woonplaats: tegelen

Berichtdoor Renée » 16 Okt 2005 12:10

Rian....ik ben super blij voor je!

Ok jij verdient een pluim voor het volhouden en doorgaan! Applause



Afbeelding
Gebruikers-avatar
Renée
Site Admin
 
Berichten: 532
Geregistreerd: 01 Sep 2003 13:51
Woonplaats: Gelderland

Berichtdoor *rian* » 25 Okt 2005 13:34

hoi renee

onstettend bedankt voor alles
deze site heeft me der ook door heen gehaalt dit heeft me echt goed geholpe

groetjes rian
*rian*
 
Berichten: 22
Geregistreerd: 11 Mei 2005 14:29
Woonplaats: tegelen

Berichtdoor Renée » 28 Okt 2005 20:29

Heel graag gedaan....ik ben echt heel blij dat het allemaal goed is afgelopen en dat je nu weer verder kunt!
Veel succes!
Vergeet ons niet hoor....laat vooral horen hoe het met je gaat.
Gebruikers-avatar
Renée
Site Admin
 
Berichten: 532
Geregistreerd: 01 Sep 2003 13:51
Woonplaats: Gelderland

Vorige

Terug naar Dyscalculie bij kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten

cron