Even voorstellen

Hier kunt u uw verhalen, opmerkingen en vragen kwijt, over dyscalculie bij kinderen.

Moderators: Sébastien, Renée

Even voorstellen

Berichtdoor Leidenschaft » 21 Okt 2005 11:19

[font=Verdana]Hoi, ik ben Christina, ben 16 en ik heb 95% van alle symptomen die op de site staan. Ik haal altijd 2'en voor wiskunde en ik zei vroeger dat mijn hoofd niet van getallen houdt of er allergsich voor is. Tot ik gewoon even bij mijn biologielerares klaagde en zij mij vertelde dat het dyscalculie heet. Ik ga er waarschijnlijk mee naar de huisarts.

:)[/font]
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Leidenschaft
 
Berichten: 4
Geregistreerd: 21 Okt 2005 11:15
Woonplaats: Zaandam

Berichtdoor Renée » 22 Okt 2005 12:12

Hoi Christina, welkom op het forum.

Ik vind je beschrijving van "....mijn hoofd niet van getallen houdt of er allergsich voor is" wel goed gevonden. :D

Wat goed van je biologielerares dat ze van het bestaan van dyscalculie weet en dat je er nu iets mee kunt doen.
Je kunt nog even hier klikken en kijken voor wat meer informatie over testen.

Laat je nog eens weten hoe het nu verder met je gaat?
Veel succes!
Gebruikers-avatar
Renée
Site Admin
 
Berichten: 532
Geregistreerd: 01 Sep 2003 13:51
Woonplaats: Gelderland

Berichtdoor Leidenschaft » 22 Okt 2005 13:02

[font=Verdana]Niet echt goed. Ik heb het in een geagiteerde bui aan mijn leraar wiskunde verteld, en die vertelde dat het nog niet erkend is als een echt stoornis, als dyslexie bijv. en dat hij precies hetzelfde had met talen. Exact hetzelfde. Ik weet dus niet echt wat ik er nu mee moet doen.[/font]
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Leidenschaft
 
Berichten: 4
Geregistreerd: 21 Okt 2005 11:15
Woonplaats: Zaandam

Berichtdoor Sébastien » 23 Okt 2005 14:15

Hoi Christina,

Ik heb het in een geagiteerde bui aan mijn leraar wiskunde verteld, en die vertelde dat het nog niet erkend is als een echt stoornis, als dyslexie bijv.

Dyscalculie is weldegelijk een echte stoornis; daar bestaat volgens de experts geen misverstand over.
Over de definitie van dyscalculie bestaat echter wel onenigheid!
Er bestaat alleen politieke onwil om dyscalculie dezelfde status te geven als dyslexie. Voor dyslexie kun je in bepaalde gevallen vrijstelling krijgen, waar dat niet het geval is voor dyscalculie.

Groetjes,
Sébastien

PS. wees voorzichtig met geagiteerde buien, want die roepen vanzelfsprekend geagiteerde reacties op... :?
Gebruikers-avatar
Sébastien
Moderator
 
Berichten: 385
Geregistreerd: 10 Feb 2005 23:30
Woonplaats: Flevoland

Berichtdoor Leidenschaft » 03 Nov 2005 14:26

Help!.. Ik durf niet naar de huisarts. :( Ik ben echt bang dat ze me gaan uitlachen enzo. Wat nu?
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Leidenschaft
 
Berichten: 4
Geregistreerd: 21 Okt 2005 11:15
Woonplaats: Zaandam

Berichtdoor Leidenschaft » 03 Nov 2005 14:28

Ik bedoel, ik zie het al voor me: "Meneer!...... Ik denk dat ik dyscalculie heb!"
Hoe stom.
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Leidenschaft
 
Berichten: 4
Geregistreerd: 21 Okt 2005 11:15
Woonplaats: Zaandam

Berichtdoor Sébastien » 03 Nov 2005 21:37

Help!.. Ik durf niet naar de huisarts. Ik ben echt bang dat ze me gaan uitlachen enzo. Wat nu?

Ik bedoel, ik zie het al voor me: "Meneer!...... Ik denk dat ik dyscalculie heb!"
Hoe stom.

Huisartsen lachen je zomaar niet uit hoor! Zou een beetje mooi zijn dat je bij alles wat je mankeert uitgelachen wordt!
Als je gewoon uitlegt dat je al ruime tijd last hebt van rekenproblemen, maar vermoedt dat jouw rekenproblemen meer lijken op een rekenstoornis.
Ik denk dat ik wel eens last zou kunnen hebben van dyscalculie...wat denkt u daar van?

Het komt vast wel goed! :D
Gebruikers-avatar
Sébastien
Moderator
 
Berichten: 385
Geregistreerd: 10 Feb 2005 23:30
Woonplaats: Flevoland

Berichtdoor Renée » 09 Nov 2005 13:45

Leidenschaft schreef:Ik bedoel, ik zie het al voor me: "Meneer!...... Ik denk dat ik dyscalculie heb!"
Hoe stom.


Eg nie stom!! :)

Ik denk dat je het prima doet, je probeert uit te zoeken wat er mis is. Het kan me niet voorstellen dat de dokter je uitlacht....
Misschien moet je hem wel naar de website sturen zodat hij er wat meer over kan lezen.
Gebruikers-avatar
Renée
Site Admin
 
Berichten: 532
Geregistreerd: 01 Sep 2003 13:51
Woonplaats: Gelderland


Terug naar Dyscalculie bij kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten

cron