voorstellen

Ezelsbruggetjes voor rekenen, klokkijken, enz.

Moderators: Sébastien, Renée

voorstellen

Berichtdoor Terpie » 09 Sep 2010 10:24

hallo,
Mijn dochter van 8 jaar heeft waarschijnlijk dyscalculie, vorige week is het "kwartje "bij mij gaan vallen nadat ik een gesprekje met haar juf heb gehad. Ik kreeg een rekenboek mee waar wij thuis mee aan de slag kunnen. Mijn dochter ging direct thuis aan de slag. Toen ik naast haar zat vielen mij heel veel dingen op, cijfers omdraaien, boven de honderd niet in een keer bv 135 kunnen zeggen maar cijfer voor cijfer. ze weet niet waar een getal in de getallen lijn zit. klok kijken is moeilijk, wat ze vandaag leert aan rekenen is morgen weer nieuw voor haar. Ze leest giga goed zit in groep 5 en leest op nivo van eind groep 6. Ik wil haar graag laten testen op dyscalculie weet iemand of er iets is in Friesland een buro of zo iets waar je haar kan laten testen, of kun je het beste bij een GZ psychloog gaan doen?

Zijn ee ook ouders waarvan de kinderen in een speciaal leerlijn zitten mbt rekenen? ik vraag dit omdat de stof straks steeds moeilijker wordt, maar aan de andere kant kinderen met dyslexie krijgen ook toch gewoon aardrijkskunde en geschiedenis? waarom kinderen met dyscalculi geen breuken een staartdelingen? :wink:
Het is maar een vraag? graag verneem ik reactie van ouders die hun kind wel een jaar- 2jaar achterop zijn met rekenen. Krijgen ze daardoor misschien meer rust of voelen ze zich minder goed tenopzichte van hun klasgenootjes?

Groetjes
moeder van een dochter met mogelijk dyscalculie
Terpie
 
Berichten: 5
Geregistreerd: 09 Sep 2010 8:32

Terug naar Ezelsbruggetjes

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten

cron