Ezelsbruggetjes!

Ezelsbruggetjes voor rekenen, klokkijken, enz.

Moderators: Sébastien, Renée

Re: verschil links/rechts en autorijden

Berichtdoor Katrien » 07 Dec 2004 20:07

PigPen schreef:Omdat ik het verschil tussen links en rechts niet goed weet draag ik om mijn rechter ringvinger een ring, elke keer als iemand zegt links of recht moet ik even op mijn hand kijken.
Tijdens lesrijden en het rijexamen moest de instructuur wijzen waar hij wou dat ik heen ging. En nu als iemand mij de weg moet wijzen moet hij/zij dit ook duidelijk aangeven doormiddel van aanwijzen.
Kaart lezen is trouwens ook een ramp. Gelukkig heb ik een heel goed geheugen als ik al een keer ergens ben geweest kan ik het de volgende keer zonder problemen weer vinden!
Maar wanneer ze de weg dan afgezet hebben wordt het iets moeilijker.



IK moest erg lachen met dit berichtje van PigPen omdat het zo herkenbaar is;
Ik droeg vroeger altijd expres een horloge aan mijn rechterarm, zo wist ik altijd dat die kant rechts is. Nu draag ik geen horloge meer maar ik noem het nog altijd mijn 'horlogekant' :D :wink:
Kaartlezen? mijn ergste nachtmerrie...en als ze de weg afzetten sla ik in paniek...

Greetz, Katrien
Gebruikers-avatar
Katrien
 
Berichten: 8
Geregistreerd: 06 Dec 2004 21:20
Woonplaats: Essen

Jaartallen

Berichtdoor Willemieke » 07 Dec 2006 21:00

Annemieke schreef:
Herkent iemand dat je niet goed de leeftijden van iemand kan onthouden of hoe lang iets precies geleden is? Ik heb wel een goed geheugen voor jaartallen dus als iemand vraagt: hoe oud is je moeder? dan zeg ik: ze is in 1946 geboren. Dan rekenen ze maar lekker zelf uit hoe oud ze is.



Hoi Annemieke,

Ik heb ook dat ik de leeftijden erg moeilijk kan onthouden. Ik weet alleen de leeftijd van mensen die heel erg dicht bij mijn leeftijd zitten (die ik dus nog van vroeger ken bijvoorbeeld)
Als iemand een jaartal zegt en verder niets dan heb ik werkelijk geen idee hoe oud diegene is. Dat duurt dan echt lang voordat ik het weet. En dan ben ik er nog steeds niet zeker van.

Verder vind ik het erg leuk dat je die ezelsbruggetjes verteld van vroeger! Heel herkenbaar!!

Groetjes Willemieke
Het leven is de liefde waard
Gebruikers-avatar
Willemieke
 
Berichten: 53
Geregistreerd: 03 Jul 2006 15:07

Grote getallen goed opschrijven

Berichtdoor supperwijfie » 11 Mei 2007 15:16

Hoi,

Ik weet er nog eentje als je bijvoorbeeld 1245 wil opschrijven moet je het splitsen:

zeg het getal hardop en onthoud het laatste getal dat je zei:

40

dan het een nalaatste

5

en dan die daarna

12 plak ze dan achter elkaar

1245

(je moet alle cijfers wel goed onder elkaar zetten.)

groetjes Kim

Helaas gaan de cijfers hier niet goed onderelkaar..

5637
[align=center]
30
7
600
5000[/align]
supperwijfie
 
Berichten: 3
Geregistreerd: 10 Mei 2007 21:54

Berichtdoor arjanne » 05 Sep 2009 11:49

ik kan de tafels maar niet leren. nu heeft mijn moeder een truuk bedacht bij de tafel van 9 kijk:
9
18
27
36
45
54
63
72
81
90
valt het je op dat aan de ene kant het cijfer omhoog gaat, en aan de andere kant omlaag! zo is het heel simpel. :D
groetjes Arjanne
arjanne
 
Berichten: 4
Geregistreerd: 03 Sep 2009 15:05

Berichtdoor hannah » 29 Sep 2009 20:06

Ezelsbruggetjes?? tjah.. ik heb vanalles gebrobeerd.. ook die hier beschreven staan.. het helpt niets ben ik nu een waardeloos geval:$:P haha ik weet wel.. ik heb altijd een papiertje en een pen op zak.. want mochten er getallen genoemd worden die ik onthouden moet haha dan shrijf ik het op!
Gebruikers-avatar
hannah
 
Berichten: 20
Geregistreerd: 27 Sep 2009 13:55
Woonplaats: Groningen

Vorige

Terug naar Ezelsbruggetjes

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten

cron