Links en rechts onthouden

Ezelsbruggetjes voor rekenen, klokkijken, enz.

Moderators: Sébastien, Renée

Links en rechts onthouden

Berichtdoor Renée » 10 Feb 2005 13:51

Afbeelding

Een ezelsbruggetje om links en rechts uit elkaar te houden:
Als je je wijsvinger van je linkerhand strekt (dus verticaal) en je duim van je linkerhand horizontaal strekt heb je een L en met rechts krijg je een omgedraaide L je hoeft dus alleen maar de L van links te onthouden!


Bron
Laatst gewijzigd door Renée op 17 Mrt 2005 16:49, in totaal 1 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
Renée
Site Admin
 
Berichten: 532
Geregistreerd: 01 Sep 2003 13:51
Woonplaats: Gelderland

Waar de vork en waar het mes?

Berichtdoor Ziggy » 17 Mrt 2005 15:31

Weer zo'n gevalletje van: 'wat hoort ook alweer waar?
In het woord vorK zit de K die ook in linKs zit. Dus de vorK hoort aan de linker kant. Succes!
Ziggy
 
Berichten: 3
Geregistreerd: 17 Mrt 2005 15:28
Woonplaats: Zwolle

duimen

Berichtdoor Willemieke » 03 Jul 2006 16:24

maar om nou elke keer de L te maken met mn handen is ook weer zo :oops:

tvalt zo op.....:S

dus ik blijf maar naar mn duimen kijken, die verschillen gewoon, haha altijd handig :P

Groeten Willemieke
Gebruikers-avatar
Willemieke
 
Berichten: 53
Geregistreerd: 03 Jul 2006 15:07

Berichtdoor Alathariel » 08 Jul 2006 19:32

Ik heb nooit problemen gehad met links en rechts onderscheiden, maar ik heb dit altijd zo'n vaag trucje gevonden...
Het hangt er maar net vanaf hoe je je handen houdt... Hou je ze met de palm naar boven, dan zit de L opeens aan je andere hand :wink:
Gebruikers-avatar
Alathariel
 
Berichten: 84
Geregistreerd: 12 Sep 2005 17:54
Woonplaats: Nieuw-Lekkerland

Links en rechts

Berichtdoor Willemieke » 14 Jul 2006 10:45

Alathariel schreef:Het hangt er maar net vanaf hoe je je handen houdt... Hou je ze met de palm naar boven, dan zit de L opeens aan je andere hand :wink:




Haha ja inderdaad! Zo had ik het niet eens bekeken. Maar heb jij ook dyscalculie dan? Hoe heb jij het aangeleerd dan vroeger? Of wist je het 'gewoon' 8)

Groetjes Willemieke
Gebruikers-avatar
Willemieke
 
Berichten: 53
Geregistreerd: 03 Jul 2006 15:07

Berichtdoor Alathariel » 16 Jul 2006 15:10

Ik weet nog niet of ik dyscalculie heb, waarschijnlijk wel, maar ik kan geen test betalen, ik ben maar een arme student :wink: . Ik ben met mijn psycholoog aa het zoeken naar een goedkope andere manier, maar dat gaat langzaam. Dus ik kan het niet met zekerheid zeggen.

Problemen met links en rechts onthouden heb ik gewoon nooit gehad, ik heb altijd geweten wat links en wat rechts is :) .
Gebruikers-avatar
Alathariel
 
Berichten: 84
Geregistreerd: 12 Sep 2005 17:54
Woonplaats: Nieuw-Lekkerland

Berichtdoor Willemieke » 18 Jul 2006 12:11

Alathariel schreef:Ik weet nog niet of ik dyscalculie heb, waarschijnlijk wel, maar ik kan geen test betalen, ik ben maar een arme student :wink: . Ik ben met mijn psycholoog aa het zoeken naar een goedkope andere manier, maar dat gaat langzaam. Dus ik kan het niet met zekerheid zeggen.



Ja, wij arme studenten hebben het maar zwaar... :wink: . Je wil het dus wel een keer helemaal onderzoeken. Waarom wil je dat? En die goedkopere manier...als je hem hebt gevonden....wil je het dan bekendmaken? :)

Problemen met links en rechts onthouden heb ik gewoon nooit gehad, ik heb altijd geweten wat links en wat rechts is :) .


Lucky you! 8)
Het leven is de liefde waard
Gebruikers-avatar
Willemieke
 
Berichten: 53
Geregistreerd: 03 Jul 2006 15:07

Berichtdoor Ronny » 25 Jul 2006 14:48

links en rechts kan ik ook aan geen kanten uit elkaar houden zonder hulp.
Vroeger keek ik aan welke kant de polshorloge ging, dat was dan links.
Maar nu ik deze niet meer heb stel ik mij voor welke kant van de straat ik zou rijden met de fiets, dat is dan rechts.
niets hebben
is erger dan
iets hebben
Ronny
 
Berichten: 13
Geregistreerd: 25 Jul 2006 14:19
Woonplaats: Gent - België

Berichtdoor Alathariel » 04 Aug 2006 16:33

Willemieke schreef:
Alathariel schreef:Ik weet nog niet of ik dyscalculie heb, waarschijnlijk wel, maar ik kan geen test betalen, ik ben maar een arme student :wink: . Ik ben met mijn psycholoog aa het zoeken naar een goedkope andere manier, maar dat gaat langzaam. Dus ik kan het niet met zekerheid zeggen.



Ja, wij arme studenten hebben het maar zwaar... :wink: . Je wil het dus wel een keer helemaal onderzoeken. Waarom wil je dat? En die goedkopere manier...als je hem hebt gevonden....wil je het dan bekendmaken? :)


Waarom... Tsja, dan heb ik zekerheid. Nu zeg ik tegen iedereen dat ik waarschijnlijk dyscalculie heb, klinkt ook weer zo vreemd, en ik wil het zelf ook graag zeker weten. En als ik het idd heb, heb ik ook een verklaring, wat me misschien kan helpen op school met vakken als statistiek en economie.
En als ik een goedkope manier vind, zal ik het zeker hier op het forum laten weten ja :)
Gebruikers-avatar
Alathariel
 
Berichten: 84
Geregistreerd: 12 Sep 2005 17:54
Woonplaats: Nieuw-Lekkerland

Berichtdoor Willemieke » 09 Okt 2006 10:46

Gelijk heb je!
Het leven is de liefde waard
Gebruikers-avatar
Willemieke
 
Berichten: 53
Geregistreerd: 03 Jul 2006 15:07

Berichtdoor henriette » 25 Jun 2007 14:10

Ik heb heel lang moeite gehad met links en rechts.
De remedial teaching lerares leerde me een handig truukje: Links is de kant waar je begint met lezen en schrijven (en waarmee je schrijft -ik ben linkshandig).
Omdat ik dol was (en ben) op lezen, was dat een beeld dat me aansprak en waar ik wat mee kon.
Dit ben ik vervolgens thuis eindeloos gaan oefenen (mijn ouders hebben heel veel geduld met mij gehad...) en toen wist ik het.
Inmiddels vergis ik me nog maar heel zelden.
henriette
 
Berichten: 3
Geregistreerd: 25 Jun 2007 13:26

Berichtdoor Marlies » 25 Aug 2008 18:54

Ja deze gebruik ik altijd!!!
Heel handig!
Marlies
 
Berichten: 2
Geregistreerd: 23 Aug 2008 20:25

Re: Links en rechts onthouden

Berichtdoor aaagul45 » 17 Dec 2014 8:06

waarschijnlijk wel, maar ik kan geen test betalen, ik ben maar een arme student :wink: . Ik ben met mijn psycholoog aa het zoeken naar een goedkope andere manier, maar dat gaat langzaam. Dus ik kan het niet met zekerheid zeggen. ?




___________________
http://cert-killer.com
aaagul45
 
Berichten: 1
Geregistreerd: 17 Dec 2014 6:50


Terug naar Ezelsbruggetjes

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten

cron