Test ook voor volwassenen?

Informatie over prijzen, verzekering, testen en inhoud van de testen bij dyscalculie

Moderators: Sébastien, Renée

Deed jij een test op volwassen leeftijd?

Ja
1
33%
Nee
2
67%
 
Aantal stemmen : 3

Test ook voor volwassenen?

Berichtdoor Tineke » 24 Apr 2008 8:29

Hoi hoi

Ik heb hier eventjes een vraagje ivm de tests:
kunnen die ook door volwassenen gedaan worden? Ik heb ooit es in een ver verleden het etiketje gekregen van dyscalculie en ben daarvoor in behandeling gegaan maar ik heb (voor zover ik weet) nooit een attest of dergelijke gehad met de diagnose. Mijn moeder heeft het me altijd gezegd, ik ging naar de logopediste ervoor én ik heb inderdaad ook alle symptomen en ik ben als kind ook op test geweest in het toenmalige PMS (nu CLB) maar een papiertje heb ik volgens mijn weten nooit gehad. Kan ik dat alsnog bekomen, ev door het afleggen van een nieuwe test? En waarvoor kan dat allemaal nuttig zijn zo'n attest?
Het leven van alledag, van me af geschreven, alles wat ik verafschuw en graag mag, door de zon in mijn hart gedreven.
Gebruikers-avatar
Tineke
 
Berichten: 15
Geregistreerd: 22 Apr 2008 20:33
Woonplaats: Kortrijk

Berichtdoor Alathariel » 15 Jun 2008 17:29

Ik heb na 2 jaar de zoektocht naar een test opgegeven. Kon niks anders vinden dan testen van rond de 500 euro die niet vergoed worden door de verzekering, en zoveel geld heb ik gewoon niet.
Nou is dat inmiddels ook al weer een jaar geleden, dus ik weet niet of er inmiddels al veranderingen op dat gebied zijn geweest.
Gebruikers-avatar
Alathariel
 
Berichten: 84
Geregistreerd: 12 Sep 2005 17:54
Woonplaats: Nieuw-Lekkerland

test volwassenen

Berichtdoor Ruud123 » 27 Okt 2009 19:50

Het is wel degelijk mogelijk om je als volwassene te laten testen op dyscalculie. Meestal worden daarvoor testen ingezet, die ook voor
jongeren worden gebruikt. Volwassenen zullen in de regel dezelfde
basisproblemen van dyscalculie ondervinden, als jongeren.

Ja, testen kosten geld. Jammer, maar het is niet anders. Niet alles wordt in Nederland vergoed en ik veronderstel, dat u zelf ook niet voor niets werkt?

Ruud
Drs. R. van Beijsterveldt
www.edumax.nl
www.psymax.nl
Ruud123
 
Berichten: 3
Geregistreerd: 27 Okt 2009 5:14


Terug naar Testen, psychologen, dyscalculie-verklaring, verzekering

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten

cron