Indicatie van de prijzen voor testen

Informatie over prijzen, verzekering, testen en inhoud van de testen bij dyscalculie

Moderators: Sébastien, Renée

Indicatie van de prijzen voor testen

Berichtdoor Renée » 08 Jul 2005 17:07

De volgende prijzen zijn slechts een indicatie. Ze zijn anders voor iedere psycholoog of testbureau.

Begeleiding

Standaard begeleiding: € 37,50 (begeleiding van 45 minuten)

Plus begeleiding: € 50,00 (begeleiding van 60 minuten)

Intensieve begeleiding: € 75,00 (begeleiding van 90 minuten)

Counseling € 125,00 (intake, observatie, nagesprek)
daarna indien noodzakelijk: € 37,50 per begeleiding (30 minuten)

Bij het honorarium is eventuele tussentijdse toetsing inbegrepen en ook al het contact met school en eventuele andere instanties.

Onderzoeksvorm

Pedagogisch en didactisch onderzoek naar taalniveau of rekenenniveau:
€ 325,00 (onderzoek duurt ongeveer 2 1/2 uur)

Met dit onderzoek kan gekeken worden of er sprake is van een taalachterstand of dat er een indicatie is voor een leerstoornis.

Intelligentie-onderzoek:
(afname van de NIO) € 325,00 (onderzoek duurt 2 uur)

Dit onderzoek geeft een valide beeld van de intellectuele ontwikkeling van het kind. Daarnaast wordt een onderbouwd advies gegeven voor de keuze van het Voortgezet Onderwijs.

bron: http://www.leerproblemen.nl/honorarium.html
Gebruikers-avatar
Renée
Site Admin
 
Berichten: 532
Geregistreerd: 01 Sep 2003 13:51
Woonplaats: Gelderland

Berichtdoor Alathariel » 13 Sep 2005 17:24

Moet je daar zó veel voor betalen :shock:
Gebruikers-avatar
Alathariel
 
Berichten: 84
Geregistreerd: 12 Sep 2005 17:54
Woonplaats: Nieuw-Lekkerland

Berichtdoor Renée » 15 Sep 2005 21:20

Ja......helaas. Het is soms fijn en nodig om te weten of je, in dit geval, dyscalculie hebt. Nodig voor een verklaring voor op school en soms ook fijn om zelf te weten wat er precies aan de hand is.
Ik denk dat je je alleen moet laten testen als het echt nodig is of als je er voor jezelf problemen mee hebt.
Gebruikers-avatar
Renée
Site Admin
 
Berichten: 532
Geregistreerd: 01 Sep 2003 13:51
Woonplaats: Gelderland

Test

Berichtdoor Willemieke » 11 Dec 2006 19:43

Is deze test alleen voor kinderen? Omdat ik lees dat je dan ook een advies krijgt voor het voortgezet onderwijs. Is het zo dat het tot een bepaalde leeftijd gaat? Zo ja, hoe duur zijn de testen voor volwassenen? Heb je een lange wachttijd?

Groeten,
Het leven is de liefde waard
Gebruikers-avatar
Willemieke
 
Berichten: 53
Geregistreerd: 03 Jul 2006 15:07

oproep testen volwassenen

Berichtdoor Willemieke » 11 Dec 2006 20:08

en zie hier dit internetadres:

http://www.impulsdigitaal.nl/modules/ne ... CB8835D%7D

het is waarschijnlijk alleen in belgië. ik vraag me af wanneer nederland eens met zo'n helder idee komt :wink:

Ik heb maar vast een mail gestuurd! :D
Het leven is de liefde waard
Gebruikers-avatar
Willemieke
 
Berichten: 53
Geregistreerd: 03 Jul 2006 15:07

Re: oproep testen volwassenen

Berichtdoor Willemieke » 06 Apr 2007 10:29

Beste allemaal!

Ik heb inmiddels een test gedaan welke te maken had met een onderzoek uit België. Ze wilden graag meer informatie weten over dyscalculie en hier vooral meer bekendheid eraan geven! Natuurlijk is dit zeer positief echter als je met deze test meedoet weet je dus nog steeds niet of je echt dyscalculie hebt.

Ik heb dus de test gedaan. Wat een ramp! Teneerste moest je heel veel over jezelf vertellen en waar je tegenaan liep in het dagelijkse leven. Hierna kwam de nachtmerrie van ieder met dyscalculie REKENSOMMEN!

De rekensommen waren allemaal verschillend, verhaaltjessommen (niet te begrijpen dus!) en sommen met plaatjes (die vond ik wel goed te doen :D ) en verder nog de beruchte rijtjes met sommen welke je zo snel mogelijk moest doen. De plus sommen gingen nog redelijk maar toen ze gingen delen en min was ik in de war geraakt. Als laatste kwam alles doorelkaar...(heel fijn! :x )
Hoe dan ook...in juni krijg ik de uitslag van het onderzoek. Ik ben erg benieuwd hoe de andere mensen het hebben gemaakt! Jullie horen het nog wel...

Groeten Willemieke
Het leven is de liefde waard
Gebruikers-avatar
Willemieke
 
Berichten: 53
Geregistreerd: 03 Jul 2006 15:07

Berichtdoor Sébastien » 06 Apr 2007 11:08

Was dat de dyscalcliUM test die je gedaan hebt?
Weet jij toevallig hoeveel mensen er aan die test hebben meegedaan?

Zeggen ze niet als je de uitslag van het onderzoek hoort of er bij jou sprake is van dyscalculie?

Ja, ben zelf ook benieuwd naar het product zelf...hoe meer testsoorten hoe beter :)
Gebruikers-avatar
Sébastien
Moderator
 
Berichten: 385
Geregistreerd: 10 Feb 2005 23:30
Woonplaats: Flevoland

Berichtdoor Willemieke » 06 Apr 2007 11:25

Sébastien schreef:Was dat de dyscalcliUM test die je gedaan hebt?
Weet jij toevallig hoeveel mensen er aan die test hebben meegedaan?

Zeggen ze niet als je de uitslag van het onderzoek hoort of er bij jou sprake is van dyscalculie?

Ja, ben zelf ook benieuwd naar het product zelf...hoe meer testsoorten hoe beter :)


Hoi Sébastien!

Ja, het waren verschillende testen waaronder de dyscalculium (subtest ontwikkeld door C. Trott en N. Beacham in samenwerking met J. Robertson). Verder zat er een CDR 5e graads test bij (die was echt moeilijk!) verder dus een tempo test rekenen en verder een checklist rekenstoornissen- rekenrelevante items.

Ik weet verder niet hoeveel mensen er aan de test hebben meegedaan. Ze zochten in ieder geval alleen volwassenen.

Ze zeiden verder ook dat je uit deze testen niet kan concluderen of je dyscalculie hebt. Het is alleen een onderzoek naar het onderwerp zelf. Ik krijg echter de uitslag van wat zij hebben onderzocht...dus niet of ik dyscalculie heb of niet...denk ik....dus nu maar afwachten.

Wat denk jij ervan?

Groeten Willemieke
Het leven is de liefde waard
Gebruikers-avatar
Willemieke
 
Berichten: 53
Geregistreerd: 03 Jul 2006 15:07

Berichtdoor Sébastien » 06 Apr 2007 12:11

Hoi Willemieke,

dank je voor de uitleg!

Toevallig heb onlangs 2 verwijzingen van artikelen van Trott op mijn site gezet, maar ik wist niet dat zij (Clare Trott) een van de architecten was.

De CDR (Cognitieve Deelvaardigheid Rekenen) is van Desoete & Roeyers, maar ken ik verder niet.

De Tempo Test Rekenen is wel weer een hele bekende.

Wat denk jij ervan?

Ik vind het in ieder geval goed dat er eindelijk een instrument komt voor volwassenen, want daar ontbreekt het nu eigenlijk aan. Om er zelf een oordeel over te vellen zal ik de uiteindelijke versie moeten zien...we wachten in spanning af :).



Artikel: (niet zelf gelezen nog)
Beacham, Trott (2005). Development of a first-line screener for dyscalculia in higher education. Skill journal, ISSU 81, pp. 13-19.
Gebruikers-avatar
Sébastien
Moderator
 
Berichten: 385
Geregistreerd: 10 Feb 2005 23:30
Woonplaats: Flevoland

Berichtdoor Willemieke » 06 Apr 2007 12:44

Sébastien schreef:De CDR (Cognitieve Deelvaardigheid Rekenen) is van Desoete & Roeyers, maar ken ik verder niet.


Weet je wat de 5e graads betekende? En wat leuk dat je van mevr. Tott ook informatie hebt!

Als ik de uitslag krijg laat ik het zeker nog horen!

ps: zijn er misschien binnenkort nog symposiums of iets wat er op lijkt in Nederland?
Het leven is de liefde waard
Gebruikers-avatar
Willemieke
 
Berichten: 53
Geregistreerd: 03 Jul 2006 15:07

Berichtdoor Sébastien » 06 Apr 2007 21:04

Weet je wat de 5e graads betekende?

Nee, geen idee. Je zult vast meerdere niveaus hebben of niveaus horende bij een bepaalde leeftijd. Maar ik ken de test alleen van naam, verder niet.

ps: zijn er misschien binnenkort nog symposiums of iets wat er op lijkt in Nederland?

Effe googlen levert op dat er op dinsdag 5 juni 2007 een symposium over dyscalculie is
http://www.fi.uu.nl/nl/agenda/agenda_nl.shtml
Symposia zijn zelfdzaam die gaan over dyscalculie, dus veel meer zal er wel niet zijn...
Gebruikers-avatar
Sébastien
Moderator
 
Berichten: 385
Geregistreerd: 10 Feb 2005 23:30
Woonplaats: Flevoland


Terug naar Testen, psychologen, dyscalculie-verklaring, verzekering

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

cron