Eureka! Ik heb dyscalculie!

Informatie over prijzen, verzekering, testen en inhoud van de testen bij dyscalculie

Moderators: Sébastien, Renée

Eureka! Ik heb dyscalculie!

Berichtdoor Moneniek » 15 Mrt 2015 11:30

Ik ben er onlangs achter gekomen, dat ik dyscalculie heb. Ik ben 44 jaar en heb in mijn leven nooit kunnen rekenen, zonder ingewikkelde op en aftelsommen en doortellen met mijn vingers.

Ik heb er zelf nooit echt een probleem van gemaakt, maar het kan wel lastig zijn in bepaalde situaties en heb me altijd afgevraagd, waarom ik nou niet kan rekenen! Op de één of andere manier heb ik het nooit echt nodig gehad.
Ik heb het ook altijd erkend. Ik kan gewoon niet rekenen!! Vervelend, maar het is niet anders. Het is me ook nog nooit afgerekend :P

Er zijn altijd mensen, die graag antwoord geven als er wordt gezegd: "Jeetje, ik kan niet rekenen hoor!, hoeveel is dat?"
Dat is in mijn geval de reden acceptatie. Ik heb het alleen nooit echt een naam kunnen geven.
Vroeger sprak men over rekenblindheid dat gelukkig net in mijn tijd de vervanging was van domheid. Dat ging ook niet in alle gevallen op.

Ik heb geen behoefte aan een verklaring, maar ben wel benieuwd, hoe het nou komt..... Wat scheelt eraan? Waarom lukt het me niet?
Moneniek
 
Berichten: 5
Geregistreerd: 14 Mrt 2015 8:41

Re: Eureka! Ik heb dyscalculie!

Berichtdoor Moneniek » 15 Mrt 2015 11:30

Ik mis de helft van mijn tekst :roll:
Moneniek
 
Berichten: 5
Geregistreerd: 14 Mrt 2015 8:41


Terug naar Testen, psychologen, dyscalculie-verklaring, verzekering

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Google [Bot] en 9 gasten

cron