dansende cijfers?

Hier kunt u algemene zaken lezen betreffende dyscalculie

Moderators: Sébastien, Renée

dansende cijfers?

Berichtdoor artemis » 14 Jun 2007 20:53

Hallo,

Dochter (9) heeft een rekenprobleem. Komt door Vp-kloof maar er werd ook even gedacht aan dyslexie.

Heb toen wat over dyslexie gelezen en schijnt dat sommigen last hebben van bewegende letters.

Nooit met mn dochter over gehad maar zij heeft nu al paar keer opmerking gemaakt dat het lijkt alsof de cijfers in haar hoofd of voor haar ogen bewegen als ze met rekenen bezig is ???

Herkent iemand dit?
artemis
 
Berichten: 15
Geregistreerd: 06 Jun 2007 21:40

Berichtdoor Sébastien » 15 Jun 2007 16:35

het lijkt alsof de cijfers in haar hoofd of voor haar ogen bewegen als ze met rekenen bezig is

Ik hoor het zelf eigenlijk nooit. Afgezien dat het bij sommigen 'duizelt'. Ziet ze de cijfers ook in kleuren, of beweegt het alleen maar?
Gebruikers-avatar
Sébastien
Moderator
 
Berichten: 385
Geregistreerd: 10 Feb 2005 23:30
Woonplaats: Flevoland

Berichtdoor artemis » 18 Jun 2007 8:06

Nog eens op doorgevraagd. Het is denk ik meer dat ze regelmatig niet direct weet wat ze met een opdracht moet en er gewoon vanalles in haar opkomt, zowel cijfers als woorden. Weet niet in hoe verre ze dat ook letterlijk ziet of dat ze voelt dat al die mogelijkheden door haar hoofd tollen.
En daar tussen aan het grabbelen is naar een passende strategie of antwoord. Vandaar het gokken of een antwoord geven met een groot vraagteken er bij.

Automatiseren lukt slecht en ze heeft denk ik te weinig ondersteuning gehad om strategie-en aan te leren. Komend jaar krijgt ze voor rekenen ondersteuning vanuit speciaal onderwijs. Sinds half jaar is ib-er er bij betrokken en heeft ze RT.

artemis
artemis
 
Berichten: 15
Geregistreerd: 06 Jun 2007 21:40


Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

cron