Dyscalculie en omega 3

Hier kunt u algemene zaken lezen betreffende dyscalculie

Moderators: Sébastien, Renée

Dyscalculie en omega 3

Berichtdoor Lentebloesempje » 03 Mei 2007 23:18

De neuropsychiater die bij mij dyscalculie heeft vastgesteld heeft me 2 jaar geleden Morepa (omega 3) voorgeschreven. Dit natuurlijk supplement zou goed zijn voor de doorbloeding in de hersenen en resultaten met 15% kunnen verbeteren. Dit leek me nogal utopisch maar nu, 2 jaar later, moet ik hem gelijk geven. Daarom wil ik ouders van kinderen met dyscalculie (en ook dyslexie) aanraden om hun kind aan te moedigen in het gebruik van omgega 3 (waaronder vis). De prijs van die supplementen kan wel tot +/- 30€ oplopen...
mvg
Ik ben 17 en ben vooral bezig met poëzie en muziek.
Lentebloesempje
 
Berichten: 6
Geregistreerd: 13 Jan 2007 22:34
Woonplaats: Gent

Berichtdoor Sébastien » 04 Mei 2007 11:40

De neuropsychiater die bij mij dyscalculie heeft vastgesteld heeft me 2 jaar geleden Morepa (omega 3) voorgeschreven. Dit natuurlijk supplement zou goed zijn voor de doorbloeding in de hersenen en resultaten met 15% kunnen verbeteren.

Interessant! Maar heb je na die twee jaar het idee dat je beter kunt leren, beter informatie vasthoudt e.d., of heeft het ook grote invloed op rekengebied gehad? Zijn er dingen die je nu wel kunt en vroeger niet? Het kennen van de tafels, klokkijken, terugrekenen met geld, verschil tussen links en rechts, etc...
Gebruikers-avatar
Sébastien
Moderator
 
Berichten: 385
Geregistreerd: 10 Feb 2005 23:30
Woonplaats: Flevoland

Berichtdoor shaftienator » 08 Mei 2007 12:32

Zeker interessant.
En inderdaad kan je er wat meer over vertellen? Ik ben ook wel erg benieuwd welke vorderingen het jou gebracht heeft.

Graag je reactie.

mvg,
Richard de Hoo
Communication & Multimedia Design
Noordelijke Hogeschool Leeuwarden
Email: hoo200@tech.nhl.nl
shaftienator
 
Berichten: 13
Geregistreerd: 13 Feb 2007 9:25
Woonplaats: Harlingen

Berichtdoor Sif » 16 Dec 2007 19:44

Becel olie die ik hier in huis heb bevat omega 3 olie en schijnt net zo goed te zijn als pillen ( tenminste volgens de huisarts )
Sif
 
Berichten: 2
Geregistreerd: 16 Dec 2007 18:00

Berichtdoor Sébastien » 16 Dec 2007 20:27

"Pilletje of vis-olie lost dyscalculie niet op" staat er groot in onderstaand tijdschrift.

Misschien dat het leren makkelijker gaat, maar een stoornis verhelp je er niet mee natuurlijk :?. Dus, Lentebloesempje wat zijn je eigen ervaringen?

In het tijdschrift: Schooljournaal
Titel artikel: Dyscalculie is rekenstoornis
Jaartal: 2004
Auteur: Heemskerk
Gebruikers-avatar
Sébastien
Moderator
 
Berichten: 385
Geregistreerd: 10 Feb 2005 23:30
Woonplaats: Flevoland


Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast