Verband tussen woordjes leren en dyscalculie

Hier kunt u algemene zaken lezen betreffende dyscalculie

Moderators: Sébastien, Renée

Verband tussen woordjes leren en dyscalculie

Berichtdoor ilonab » 03 Apr 2007 19:31

Weet iemand hier soms ofdat er een verband is tussen het leren van woordjes en Dyscalculie.
Ik heb wel veel andere verbanden kunnen vinden ik had alleen altijd ook heel erg veel moeite met het leren van woordjes ( vertalingen van Ned naar Eng of van het Frans naar Ned en andersom)
Ik vond het altijd verschrikkelijk want ik kon dagen stampen en haalde dan vaak nog een 1 terwijl al mijn andere klasgenoten dan een 10 haalde en daarmee lekker hun cijfer op konden halen ik baalde daar altijd verschrikkelijk van.
Ik heb toen ook meerdere malen de docent gevraagd om hulp maar het enige wat ze konden zeggen was je moet het meer herhalen :?
Mijn vraag is dus is er een verband met dyscalculie en woordjes leren het zou mij in ieder geval een hoop verduidelijking geven.
ilonab
 
Berichten: 2
Geregistreerd: 03 Apr 2007 17:34
Woonplaats: Maarssen

Berichtdoor Lentebloesempje » 17 Mei 2007 23:26

Hey,
ik denk wel dat er een link bestaat hoor. Volgens mij hangt het erg af van de structuur waarin je woordjes staan en of jij die snel of traag in je hoofd probeert te steken. Je moet ze echt stuk voor stuk in je opnemen en niet zomaar lezen. Tgaat wel veel trager maar tis efficiënter. Voor mij is woordjes leren ook moeilijk, gelukkig heb ik een goed geheugen. Formules vanbuiten leren is wel een TOTALE ramp voor mij...Ieder zijn gebreken zeker... :)
Ik ben 17 en ben vooral bezig met poëzie en muziek.
Lentebloesempje
 
Berichten: 6
Geregistreerd: 13 Jan 2007 22:34
Woonplaats: Gent

Berichtdoor Suus. » 19 Mei 2008 22:11

Hm, met woorden zou ik het niet weten. Persoonlijk kan ik de tafels maar niet in mijn hoofd krijgen, ik ben nu 17 en heb ze dus ook vaak genoeg herhaald! :P
Ik ben redelijk nieuw in de hele wereld van dyscalculie, heb vorige week donderdag een test laten afnemen, maar mij is verteld dat sommige mensen met dyscalculie geen verbanden kunnen leggen. Dit zou kunnen verklaren waarom je ook geen woordjes kunt stampen, je ziet immers geen logische reden waarom het zo vertaald zou moeten worden.
Wat misschien kan helpen zijn talloze ezelsbruggetjes die je met veel fantasie in een melige bui kunt bedenken, of over de woorden praten met vriendinnen die dezelfde stof leren werkt ook. Gebruik ze, pas ze toe waar dan ook mogelijk en hopen dat het goed komt!
Liever langharig dan kortzichtig.
Suus.
 
Berichten: 5
Geregistreerd: 19 Mei 2008 21:10


Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten