even voorstellen

Hier kunt u algemene zaken lezen betreffende dyscalculie

Moderators: Sébastien, Renée

even voorstellen

Berichtdoor alex » 21 Dec 2005 9:53

hallo iedereen op dit forum,
ik wil mij even voorstellen, ik ben alex 41 jaar, beeldend kunstenaar met dyscalculie.
ik weet al van dat ik heel jong was dat er met mij iets aan de hand was. ik begreep helemaal niets van bijv. een telraam. andere kinderen wisten al snel wat de bedoeling was van dat ding maar ik zag gewoonweg niet wat je ermee kon doen. daarnaast heb ik de pech gehad dat ik op de lagere school zeer veel wisselingen van leraren heb gehad en dat heeft mij geen goed gedaan.
ik heb een behoorlijke uitval, dus ik heb mij in het leven omringt met wiskundige bollebozen :wink: mijn man is leraar wiskunde op een vmbo en mijn vader was een bijzonder goed rekenaar. alle geduld en bijlessen van mijn pa heeft helaas niets uitgehaald...

ik vind dit een Geweldige site en zal dan ook hier gebruik van maken om vooral te lezen en zo nu en dan van mening dat er veel en veel te weinig in het onderwijs gedaan wordt voor deze groep kinderen! ik druk hem dan ook regelmatig op de borst om goed te kijken naar een kind voordat de conclusie getrokken wordt dat hij het waarschijnlijk wel kan maar niet wil.
:roll: ook was ik nogal boos geworden omdat de school waar mijn man werkt heel veel aandacht geeft aan kinderen met dyslectie problemen. natuurlijk wel goed maar er is meer zoals wij hier helaas wel weten....

fijne kerst en een goed nieuwjaar :lol: en alle ouders en kinders veel sterkte om met dit probleem om te gaan!

p.s. hoe plaats ik hier een atavar?
Laatst gewijzigd door alex op 02 Jan 2006 19:22, in totaal 1 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
alex
 
Berichten: 17
Geregistreerd: 22 Okt 2005 9:51
Woonplaats: IJmuiden

Berichtdoor alex » 21 Dec 2005 9:55

aha, de atavar is gelukt zo te zien! :o
Gebruikers-avatar
alex
 
Berichten: 17
Geregistreerd: 22 Okt 2005 9:51
Woonplaats: IJmuiden

Berichtdoor Renée » 31 Jan 2006 14:56

Dag Alex, welkom op het forum
Beetje late reactie, maar ik heb me even met een heleboel andere dingen moeten bezig houden.

Jij bent vast een creative denker,veel leuker dan rekenen toch? (Knipoog naar Sébastien :wink:

Beïnvloed dyscalculie je rechtstreeks in je werk? Ik bedoel dan alleen de creative kant, niet de zakelijke.

Je hebt een ideale man :D Net als de mijne een zeer goede rekenaar.
Dat lost een hoop op! Ook aan mijn jongste dochter (14) kan ik het een en ander vragen. Ik geloof dat ze dat wel leuk vindt om haar moeder te helpen :D
Gebruikers-avatar
Renée
Site Admin
 
Berichten: 532
Geregistreerd: 01 Sep 2003 13:51
Woonplaats: Gelderland

Berichtdoor alex » 19 Apr 2007 10:26

ha, hier van mij wel een hele late reactie :oops: ik ben idd. vrij goed in het bedenken en opstarten van creatieve processen, ik kan daarin ook veel kwijt van mijn gevoel. het rekenen en berekenen laat ik GRAAG aan anderen over, zo werkt dat voor mij het beste. ik vond het vroeger heel moeilijk om hulp te vragen, tegenwoordig ben ik daar veel makkelijker in. de dyscalculie beïnvloed mijn werk niet en dat is heel fijn zodat ik mijn werk zonder problemen kan doen. mijn man is inmiddels hard aan de slag met zijn scriptie over dyscalculie :wink: daar ben ik heel blij om! hij heeft via deze site veel info tot zich genomen.
Gebruikers-avatar
alex
 
Berichten: 17
Geregistreerd: 22 Okt 2005 9:51
Woonplaats: IJmuiden

Even voorstellen

Berichtdoor madeliefje006 » 02 Jun 2008 21:31

[font=Times New Roman] [/font]

Hallo iedereen,

ik wist niet dat dyscalculie bestond. Ik heb de kenmerken gelezen en ik zag als het ware mijn lagere school bijlessen terug voor mij. Altijd problemen gehad met rekenen, voor bijvoorbeeld vraagstukken had/heb ik een heilige schrik. Ik kan die cijfers niet doorgronden en weet meestal dan ook niet wat mijn doel is. Gelukkig had ik altijd iets waar ik men punten kon mee optrekken, lezen, technisch inzicht, taalbeschouwing, W.O. waren altijd mijn sterkste punten.

Ik ben gelukkig door mijn technische geraakt. En ik dacht voorgoed van mijn wiskundige problemen verlost te zijn. Ik studeer nu moraalwetenschappen aan de unief, gemakkelijk is het niet en ik ga er een paar jaar langer over doen. Ik heb vooral problemen met vanbuiten leren, ik vergeet meteen een paar punten. Voor mij duurt van buiten leren ook zo mega lang. Ik kan de grote lijnen wel zeggen en zeg alles met mijn eigen woorden. Maar voor vele professoren volstaat dit niet, zij willen punten horen. Open vragen zijn dan ook mijn sterkste kant, meerkeuze is de hel. Ik ben zeer sterk in verbanden leggen en ik heb een sterk technisch inzicht. Maar als er getallen bij komen, ben ik meteen de klos.

Ik zou me willen testen, het zou allezins veel verklaren over mijn lagere school periode en mijn problemen nu. Ik ben eigenlijk over mijn problemen beginnen nadenken door mijn richting nu. Ik heb een paar uitschieters en dan vakken die totaal beneden het peil zijn.

Ik weet niet of jullie hetzelfde ondervinden, het kan altijd zijn dat ik het te ver zoek.
You will always Remember because you'll be unable to forget...
Gebruikers-avatar
madeliefje006
 
Berichten: 1
Geregistreerd: 31 Mei 2008 20:40
Woonplaats: west-vlaanderen

Re: even voorstellen

Berichtdoor Camron70 » 20 Okt 2014 18:24

ik heb een behoorlijke uitval, dus ik heb mij in het leven omringt met wiskundige bollebozen :wink: mijn man is leraar wiskunde op een vmbo en mijn vader was een bijzonder goed rekenaar. alle geduld en bijlessen van mijn pa heeft helaas niets uitgehaald... :lol:
________________________________________________
Are you interested in E20-002 latest braindumps Get our self paced testking ccna Android itil study packages to pass your Kyoto University without
Camron70
 
Berichten: 1
Geregistreerd: 20 Okt 2014 18:23


Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

cron