Beelddenkers

Hier kunt u algemene zaken lezen betreffende dyscalculie

Moderators: Sébastien, Renée

Beelddenkers

Berichtdoor Renée » 27 Dec 2003 17:05

"Beelddenkers denken in beelden en gebeurtenissen en niet in woorden en begrippen. We kunnen het ruimtelijk denken noemen, een simultaan, non verbaal denken.
Door de nog grote onbekendheid met het begrip beelddenken, worden veel beelddenkers niet als zodanig herkend en ontstaan er met de jaren op de basisschool steeds grotere leer- en/of gedragsproblemen. "

Dit is een stukje uit een artikel geschreven door Marion van de Coolwijk.
Ook in het kader van dyscalculie is dit een artikel wat de moeite waard is om te lezen.

Klik op de link om de rest van het artikel te lezen:
http://www.kennisnet.nl/po/leerlingzorg/archief/bijdragen2003/beelddenken.html
Gebruikers-avatar
Renée
Site Admin
 
Berichten: 532
Geregistreerd: 01 Sep 2003 13:51
Woonplaats: Gelderland

Berichtdoor Annemieke » 23 Nov 2004 17:07

Herkenbaar. Als ik bijvoorbeeld aan het jaartal 1983 denk zie ik beenwarmers en Doe Maar-buttons voor me. Geen 'abstract' getal dus.
Annemieke
 
Berichten: 8
Geregistreerd: 12 Nov 2004 12:28
Woonplaats: Hilversum

Berichtdoor shibbyzef » 24 Nov 2005 23:41

Oh my God!

Dat klopt volledig met hoe mijn hele denkwijze in elkaar steekt! Ik wist niet eens dat de term 'beelddenker' uberhaupt bestond!

(So that you know; dit was even een tijdelijke uitbarsting van enthousiasme vanwege het feit dat ik heb ontdekt dat ik een beelddenker ben. Carry on with whatever it was you were doing...) :wink:
Perseverance and believing in your capabilities is the one true thing that will help you advance in life. And that's what it's all about.
shibbyzef
 
Berichten: 4
Geregistreerd: 24 Nov 2005 23:17
Woonplaats: Groningen

Berichtdoor Renée » 29 Nov 2005 11:41

Hoi shibbyzef,

welkom op het forum!
Een film maken is ideaal als je een beelddenker bent :D
Gebruikers-avatar
Renée
Site Admin
 
Berichten: 532
Geregistreerd: 01 Sep 2003 13:51
Woonplaats: Gelderland

Berichtdoor Dysmoeke » 02 Sep 2007 0:29

Maar wat nu als je jezelf niet als een beelddenker ziet en wel tobt met problemen die dyscalculisch zijn ( een nieuw woord ? )
Ik ben heel erg benieuwd naar jullie reacties, vooral omdat een kennis van mij veronderstelt dat ik een beelddenker ben en ik het met haar oneens ben.
Volgens haar ben ik dan op sommige gebieden beelddenker.
Hebben jullie ook wel eens het gevoel dat de buitenwereld je te snel in een bepaald vakje wil indelen en worden jullie daar ook zo moe van ?

Groet van Dysmoeke
Dysmoeke
 
Berichten: 6
Geregistreerd: 28 Aug 2007 23:29


Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

cron