dycalculie en dyslexie

Hier kunt u algemene zaken lezen betreffende dyscalculie

Moderators: Sébastien, Renée

dycalculie en dyslexie

Berichtdoor Lieve » 10 Mei 2005 11:34

Hallo,
ik ben Lieve Putteman, ik studeer voor leerkracht lager onderwijs aan de Hogeschool Gent in België. Ik maak een eindwerk in verband met dyscalculie. Ik heb al heel erg ondervonden dat jullie in Nederland veel verder staan wat betreft het onderzoek naar dyscalculie.
In mijn eindwerk maak ik ook een vergelijking tussen dyscalculie en dyslexie. Als jullie toevallig nog gegevens hebben voor dit onderdeel in mijn eindwerk, zou ik het leuk vinden als jullie dit hieronder plaatsen. Ik heb wel een aantal gelijkenissen gevonden, maar niet echt gebaseerd op wetenschappelijk onderzoek. Er is blijkbaar nog niet veel onderzoek naar gedaan, ofwel zoek ik niet op de juiste manier...
Ik heb al veel informatie gevonden op deze site. Ik vind het een prachtig initiatief!
Met vriendelijke groeten,
Lieve
Lieve
 
Berichten: 4
Geregistreerd: 10 Mei 2005 11:25
Woonplaats: Dendermonde - België

Berichtdoor Renée » 10 Mei 2005 14:41

Beste Lieve, welkom op het forum!

Wat een leuk onderzoek / eindwerk ga je doen! Wij zijn zeer geïnteresseerd naar het resultaat.

Ik vind het wel grappig dat wij altijd denken dat "de Belgen" verder zijn met dyscalculie :)
Ik zal ook nog eens op zoek gaan naar informatie. Misschien heeft Sébastien ook nog wat. U hoort nog van ons :)
Kun je al aangeven welke info je wél al hebt gevonden?
Gebruikers-avatar
Renée
Site Admin
 
Berichten: 532
Geregistreerd: 01 Sep 2003 13:51
Woonplaats: Gelderland

Berichtdoor Sébastien » 10 Mei 2005 16:25

Hoi Lieve,

Als je in Gent aan de hogeschool studeert zou ik eens langs gaan in Destelbergen, dat is dan toch vlakbij! http://users.skynet.be/vsig/ (Docudienst) <- daar kun je behoorlijk veel informatie vinden over dyscalculie. Heb je specifieke vragen, dan helpen ze je daar graag.