05-11-05 Artikel over NLD in Telegraaf

Hier komen berichten uit de media te staan, kunt u stemmen op enquetes en publicaties lezen over dyscalculie en aanverwante onderwerpen.

Moderators: Sébastien, Renée

05-11-05 Artikel over NLD in Telegraaf

Berichtdoor Sébastien » 05 Nov 2005 19:24

Afbeelding
Gebruikers-avatar
Sébastien
Moderator
 
Berichten: 385
Geregistreerd: 10 Feb 2005 23:30
Woonplaats: Flevoland

Berichtdoor mariah » 17 Nov 2005 15:36

Prima dat er aandacht aan wordt besteed.

Maar wat mij hogelijk irriteert, is dat het altijd maar is toegespitst op één groep in de samenleving: kinderen, kinderen en nog eens kinderen.

De hele maatschappij draait verdorie om kinderen. Het moet eens afgelopen zijn; het begint ziekelijke vormen aan te nemen.

:?
mariah
 
Berichten: 41
Geregistreerd: 13 Okt 2005 21:12

Berichtdoor Renée » 17 Nov 2005 15:53

"Als gij niet zijt als kinderen, zult gij het koninkrijk der hemelen nooit bereiken"


Een oud gezegde, wij gebruiken het wel eens hier thuis om aan te geven dat het goed is als er altijd een stukje kind in je blijft zitten.
Maar alle gekheid op een stokje............

ADHD, NLD en een heleboel van deze stoornissen met allemaal een eigen afkorting, zijn pas de laatste jaren erkend en bekend geworden. En bij kinderen zie je die stoornissen vaak het eerst. Zij worden door volwassenen omringd en geobserveerd. Ook wordt nu wel ingezien dat het niet zoiets betreft als luiheid of domheid.

Ik krijg veel e-mails van volwassenen met dyscalculie of ernstige rekenstoornissen. Vandaar ook een apart item op dit forum voor volwassenen. Het is zeker belangrijk dat jong en oud met dyscalculie serieus genomen worden.
Gebruikers-avatar
Renée
Site Admin
 
Berichten: 532
Geregistreerd: 01 Sep 2003 13:51
Woonplaats: Gelderland

Berichtdoor mariah » 17 Nov 2005 18:22

"Als gij niet zijt als kinderen, zult gij het koninkrijk der hemelen nooit bereiken"[quote]

Zucht...

:?
mariah
 
Berichten: 41
Geregistreerd: 13 Okt 2005 21:12

Berichtdoor Sébastien » 17 Nov 2005 19:52

De hele maatschappij draait verdorie om kinderen. Het moet eens afgelopen zijn

Misschien wil je met "harlychick77" disscusiëren op het Engelstalige forum:
http://www.dyscalculiaforum.com/fusion_ ... ead_id=123
Ze vroeg zich vandaag hetzelfde af als jij :)
Gebruikers-avatar
Sébastien
Moderator
 
Berichten: 385
Geregistreerd: 10 Feb 2005 23:30
Woonplaats: Flevoland

Berichtdoor mariah » 17 Nov 2005 20:54

Ach, weet je wat het is... Het is niet alleen op dit forum. Alles gaat altijd maar om kinderen en daar word ik kotsmisselijk van. Er hoeft maar dát te gebeuren en het wordt weer op kinderen geprojecteerd. Ik vind dat walgelijk.
mariah
 
Berichten: 41
Geregistreerd: 13 Okt 2005 21:12

Berichtdoor Renée » 21 Nov 2005 14:38

Of je nou wil of niet.....het zoeken naar een oplossing moet bij kinderen beginnen. Stel je voor als ze pas na al die traumatische ervaringen zoals bij jou, pas in een veel te laat stadium ontdekken wat er aan de hand is. Bij kinderen is er door bepaalde oefeningen misschien nog wel verbetering mogelijk.

Ook voor volwassenen is er nog van alles mogelijk via Remedial Teaching.
Zou je dat willen? Het kan je misschien nog wel steun geven. Een kleine verbetering is ook een verbetering. Ik heb ook door bepaalde trucs toe te passen geleerd om met sommige berekeningen om te gaan. Niet dat ik ze begrijp :shock: .......
Gebruikers-avatar
Renée
Site Admin
 
Berichten: 532
Geregistreerd: 01 Sep 2003 13:51
Woonplaats: Gelderland


Terug naar Nieuws, beeldmateriaal, enquêtes & publicaties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten

cron