beeldmateriaal: Belgisch filmpje (+/- 13 min.)

Hier komen berichten uit de media te staan, kunt u stemmen op enquetes en publicaties lezen over dyscalculie en aanverwante onderwerpen.

Moderators: Sébastien, Renée

beeldmateriaal: Belgisch filmpje (+/- 13 min.)

Berichtdoor Sébastien » 08 Mei 2005 14:49

Op een Belgische zender is er een uitzending geweest over dyscalculie.
Wanneer die uitzending was weet ik niet precies (nog uit te zoeken!).
Ik heb geprobeerd van een videoband een digitaal bestand van te maken. Ik heb helaas thuis niet de beste apparatuur: er zit een spraakvertraging in van ongeveer 5 seconden. Maarja, dit is voorlopig toch beter dan niets...

Je hebt hier wel het programma RealPlayer voor nodig!
Het bestand is ongeveer 59,1 MB groot, dus een beetje snelle verbinding is wel handig :)

Klik hier voor het bestand.
Laatst gewijzigd door Sébastien op 18 Jul 2009 19:44, in totaal 5 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
Sébastien
Moderator
 
Berichten: 385
Geregistreerd: 10 Feb 2005 23:30
Woonplaats: Flevoland

Berichtdoor Renée » 10 Mei 2005 8:49

Heel veel goede informatie in dat filmpje, bedankt!

Zo wordt er nog eens uitdrukkelijk gezegd dat het GEEN domme kinderen zijn die dyscalculie hebben. Het heeft niets met de intelligentie te maken heeft maar met factoren die niet aantoonbaar zijn buiten het kind om.

Ik vond het filmpje enorm positief naar het kind toe, met een goede aanpak. Het kind in het filmpje kon alle bijlessen goed aan. Ik vind bijlessen prima, tot een bepaalde hoogte. Soms worden kinderen overvoerd met extra werk en ik denk niet dat dit een posiitef effect heeft op het leren rekenen, soms zelfs het tegendeel. Wij hebben dit als ouders zelf ook ondervonden.
Gebruikers-avatar
Renée
Site Admin
 
Berichten: 532
Geregistreerd: 01 Sep 2003 13:51
Woonplaats: Gelderland


Terug naar Nieuws, beeldmateriaal, enquêtes & publicaties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten

cron