Altijd worden afgewezen.

Hier kunt u aankondigingen lezen en vragen stellen bij problemen met het forum

Moderators: Sébastien, Renée

Altijd worden afgewezen.

Berichtdoor kelzz1 » 05 Jul 2011 11:09

Hallo, mijn naam is Kelly en ik ben 22 jaar.
Het is bij mij niet vast gesteld dat ik dyscaculie heb, maar als ik de informatie er over lees, zie ik me zelf als het klassieke voorbeeld. Ik heb op de basisschool altijd bijles gehad in rekenen en klokkijken. Ik heb 2x groep 6 gedaan en ben toen overgegaan naar groep 8. Simpelweg omdat mijn leraar me op had gegeven om me breuken te leren. Hij gaf dus ook als advies: Koop een rekenmachine. Na de basisschool heb ik nooit echt meer problemen ondervonden van het rekenen. Ik vermijden rekenen en klok kijk vragen. Maar nu ik ouder wordt begin ik er steeds meer last van te krijgen. Ik verslaap me vaak omdat ik mijn wekker verkeerd zet. Voorbeeld ik moet er om half 8 uit. Dus dan zet een normaal mens hem op 7:30. Ik zet mijn wekker om 8:30, namelijk 8 en een half = half 8! Niet dus! Ben ik weer eens een keer te laat, en ga dat maar uitleggen. Ook wilde ik graag naar de politie, had alle testen goed gedaan toen de logica test kwam in de vorm van rekenen. Dik gezakt.

Ik heb vervolgens een nette brief naar de politie gestuurd dat ik dyscalculie heb, en dat er verschillende soorten testen zijn om intelligentie te meten, of ze misschien een alternatief voor me hadden. Ik kreeg in simpelweg 2 zinnen te horen dat ik pech had en maar gewoon moest gaan oefenen met rekenen. Ik zelf raak hier erg gefrustreerd van dat ik wordt behandeld als een zwak-zinnig persoon terwijl ik, als ik van me zelf dat mag zeggen, best slim ben. Alleen niet in rekenen. Nu ben ik dus opzoek naar iemand die mij misschien "les" kan geven zodat ik misschien als nog de politie test kan halen. Zijn er nog meer mensen die zulke problemen hebben?
kelzz1
 
Berichten: 1
Geregistreerd: 04 Jul 2011 22:33

Terug naar Welkom op het Dyscalculie Forum

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten

cron