mama en dochtertje met discalculie

Hier kunt u aankondigingen lezen en vragen stellen bij problemen met het forum

Moderators: Sébastien, Renée

mama en dochtertje met discalculie

Berichtdoor kwiekje » 24 Sep 2010 11:03

ik zal ons even voorstellen;
ik ben een mama van 37 jaar,enkele jaren geleden deed ik een test dyscalculie na jarenlang vermoeden.
het leek een erge vorm te zijn.
op school had ik het vroeger heel zwaar omdat dyscaculie nog niet bestond en je gewoon een stempel kreeg van niet slim te zijn.
ik blijf het nu ook nog erg moeilijk hebben met rekenen,uur lezen(ergens op tijd komen),winkelen,een weg vinden,gesprekken met meer dan 1 persoon volgen enz...gelukkig kan ik er nu wel redelijk goed met omgaan en nog wat beter sinds ik weet waarom dat allemaal niet lukt .
na uitgebreide dyscalculie testen en EQ test is ook een erge vorm vast gesteld bij mijn dochter van 8 jaar.
gelukkig is er veel hulp via school,logopedie,zorgleerkracht,ze heeft ook een hulpmapje voor rekenen op school...en wij doen er ook alles aan haar te ondersteunen,al kan ik haar dan niet helpen met huiswerk.
ze heeft het erg moeilijk om te aanvaarden dat ze dyscalculie heeft.
de andere vakken lukken heel goed.ik merk het altijd als ze van school komt of er rekenles was,hoofdpijn,verdriet enz...
kwiekje
 
Berichten: 2
Geregistreerd: 21 Sep 2010 16:48
Woonplaats: w.vlaanderen

Berichtdoor Terpie » 25 Sep 2010 16:56

Hallo Kwiekje,

Wat lijkt mij dat erg, dat je als niet slim wordt bestempeld terwijl, na jaren blijkt dat je dyscalculie hebt. :twisted:
Ik merk ook aan mijn dochter ook 8 jaar, dat het haar veel verdriet doet als ze de som niet snapt, of het antwoord maar niet kan onthouden. Zij doet nu sommen uit maatwerk, en merk aan haar dat de successen ook zeer belangrijk zijn, waardoor ze hopelijk gaat groeien en meer zelfvertrouwen krijgt.

Waar heb jij je dochter laten testen?

Groetjes
moeder van een dochter met mogelijk dyscalculie
Terpie
 
Berichten: 5
Geregistreerd: 09 Sep 2010 8:32

Berichtdoor kwiekje » 27 Sep 2010 14:41

beste terpie,

ons dochter heeft testen gedaan eerst bij de logopedie en later via het CLB (Centra voor leerlingenbegeleiding).
mijn dochter heeft het ook nodig om regelmatig eens toch iets te kunnen met wiskunde,
ik vind het erg jammer dat haar zelfvertrouwen erg gezakt is door de dyscalculie sinds ze in de lagere school zit.
ze maakt zich nu vooral heel veel zorgen omdat ze dit jaar tot 1000 zal moeten rekenen,zo erg dat ze altijd klein wil blijven zodat ze geen wiskunde moet doen.
ik wens jullie veel moed !
kwiekje
 
Berichten: 2
Geregistreerd: 21 Sep 2010 16:48
Woonplaats: w.vlaanderen


Terug naar Welkom op het Dyscalculie Forum

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten

cron