jordan9636

Hier kunt u aankondigingen lezen en vragen stellen bij problemen met het forum

Moderators: Sébastien, Renée

jordan9636

Berichtdoor jordan9636 » 05 Mrt 2007 12:23

hallo iedereen,

Ik heb een vraagje, kun je echt letterlijk van je dyscalculie afkomen. Daarmee wil ik zeggen dat als je er heel veel moeite aan besteed, je op latere leeftijd geen last meer van zou kunnen hebben. Of blijft het voor altijd iets dat je hebt!

Alvast bedankt
jordan9636
 
Berichten: 6
Geregistreerd: 14 Feb 2007 11:52
Woonplaats: Maastricht

Berichtdoor Studentje » 05 Mrt 2007 12:31

Wat ik wel merk is dat, als ik bv. een maand aan een stuk elke dag een paar gedicteerde nummers heb moeten opschrijven (bv. 42, 87,...) ik daar minder last mee heb op 't einde van de maand. Maar als ik dat dan niet meer doe, gaat het positieve effect ook weer snel weg.
Dat nummertjes schrijven was voor 't werk trouwens.

Dus ik denk niet dat 't iets is waar je van geneest. Maar 't kan wel ietsje beter worden als je oefent. Hoeveel beter hangt dan af van welke dyscalculie je hebt en hoe ernstig die is.

Vermoed ik allemaal hé, heb ik geen onderzoek naar gedaan :)
Alles is relatief...
Studentje
 
Berichten: 10
Geregistreerd: 14 Jan 2007 4:55

Berichtdoor Alathariel » 05 Mrt 2007 16:54

Volgens mij kun je er niet van afkomen.

Wat ik bij mezelf heb, is dat als ik iets heel vaak herhaal (en dan bedoel ik minstens 1 keer per dag), dan blijft het wel zitten. Maar zodra ik ophoud met herhalen, is het in een paar dagen weer weg.
Zo had ik in de tweede en de derde enorm veel moeite met wiskunde, mijn vader hielp me daar elke avond mee. En door avond aan avond dingen eindeloos te herhalen, bleef ik het wel onthouden. Maar ik ben het nu allemaal weer kwijt.
Niet allemaal trouwens. Ik kreeg na een tijdje enorm veel lol in het oplossen van formules, en dat kan ik nog. Maar verder ben ik alles weer kwijt.

Dus je kan volgens mij jezelf wel helpen, met veel moeite. Maar er helemaal vanaf komen, nee. Het is ook geen ziekte waar je van kan genezen he ;) .
Misschien kun je dezelfde vraag stellen aan mensen met dyslectie. Dat is immers vergelijkbaar, maar dyslectie is veel bekender, en daar is ook veel meer onderzoek naar gedaan. Wie weet heb je daar wat aan.
Gebruikers-avatar
Alathariel
 
Berichten: 84
Geregistreerd: 12 Sep 2005 17:54
Woonplaats: Nieuw-Lekkerland


Terug naar Welkom op het Dyscalculie Forum

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten

cron