In het voortraject met mijn dochter(10 jaar)

Hier kunt u aankondigingen lezen en vragen stellen bij problemen met het forum

Moderators: Sébastien, Renée

In het voortraject met mijn dochter(10 jaar)

Berichtdoor aalders » 18 Jan 2007 22:12

Ik en mijn vrouw staan in het voortraject met onze dochter of ze dyscalculie heeft of niet.
Vanochtend zijn we door haar school benaderd over testen die zij moet gaan doen om vast te stellen of ze dyscalculie heeft of niet.
Als ik de symptomen zo lees op dit schitterende forum waar ik nu al op mijn eerste dag heel veel steun aan heb denk ik haast van wel.
Nu het heikele punt dat ik deze week al een knoop moet doorhakken om te beslissen voor een psychiator in het vervolgtraject wat ons +_ 1600 euro gaat kosten wat ik niet kan betalen.
Doe ik dit niet dan kom ik ook niet voor het vooronderzoek in aanmerking en dan weet ik uiteindelijk niets.
Ik ben verzekerd bij de Agis aanvullend en weet iemand wat voor deel daar voor vergoed wordt of misschien helemaal niet.
Misschien kan iemand me een stukje wijzer maken.
aalders
 
Berichten: 3
Geregistreerd: 18 Jan 2007 12:42

Berichtdoor Ellen Elferink » 19 Jan 2007 17:25

Wij hebben prive een GZ-Psycholoog ingeschakeld die eerst een WISK test (=intelligentietest) heeft uitgevoerd en daarna wat testen om discalculie/dislexy te constateren.
Dit alles nam 10 uur in beslag ad 65 euro.
Van de verzekering (VGZ) krijgen we maximaal 500 euro vergoed. Die vergoeding moet echter aangevraagd worden en het is nog niet zeker of we dit krijgen. Het is in ieder geval minder dan de door u genoemde 1500 euro.
Ellen Elferink
 
Berichten: 2
Geregistreerd: 18 Jan 2007 14:56

Berichtdoor aalders » 19 Jan 2007 17:55

Daar wordt ik weer iets vrolijker van bedankt.
aalders
 
Berichten: 3
Geregistreerd: 18 Jan 2007 12:42

Berichtdoor Danetta » 19 Jan 2007 20:07

Wij hebben via de huisarts een verwijsbrief gekregen voor een kliniek waardoor van de 868,00 in totaal maar 165 E. overbleef wat onze verzekering niet vergoedde!!
Door die verwijsbrief kun je dus je nota indienen bij je zorgverzekering. Als dit te veel is, kun je via Jeugdzorg dit traject volgen, kost het u niets, maar dan duurt het enkele maanden eer u uitslag heeft, bij de kliniek was dat ong. 3-4 weken, en dat was me het geld wel waard!
Succes :D
Danetta
Danetta
 
Berichten: 29
Geregistreerd: 12 Okt 2006 12:58
Woonplaats: Tholen

Berichtdoor aalders » 20 Jan 2007 14:15

Volgens mijn Agis comfort polis is eerste lijns psychologie 75% tot een maxium van 500 euro per jaar.
Maar misschien als het via de huisarts gespeeld wordt dat het dan uit een ander potje komt.
aalders
 
Berichten: 3
Geregistreerd: 18 Jan 2007 12:42


Terug naar Welkom op het Dyscalculie Forum

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten

cron