Dyscalculie in discussie

Hier kunt u aankondigingen lezen en vragen stellen bij problemen met het forum

Moderators: Sébastien, Renée

Dyscalculie in discussie

Berichtdoor alex » 13 Nov 2006 15:11

Dyscalculie in discussie uitgave van Van Gorcum, 2006. ISBN 90 232 4248 3 misschien is iedereen al op de hoogte van deze uitgave maar ik vond het toch nodig om het forum dit te laten weten. ik lees er nu stukken uit en vind het erg interessant. ook kom ik er steeds meer achter dat er nog zo weinig bekend is over dit probleem...eigenlijk schandalig. o.a. komen aan bod:
De biologische basis van ontwikkelingsdyscalculie
Dyscalculie: een probleem van het kind of van het onderwijs? Dyscalculie achtergronden, beterkenis en handelingsconsequenties Dyscalculie, hoe verder? ook wordt er ingegaan op het nut een dyscalculieverklaring.
Gebruikers-avatar
alex
 
Berichten: 17
Geregistreerd: 22 Okt 2005 9:51
Woonplaats: IJmuiden

Berichtdoor Adriana » 13 Nov 2006 16:19

Ik heb het boek inderdaad ook gelezen en ik ben veel wijzer geworden over dingen die gezegd worden in het boek. Om zelf meer duidelijkheid te krijgen over dyscalculie is het boek zeker een aanrader!
Adriana
 
Berichten: 6
Geregistreerd: 10 Nov 2006 18:25

Berichtdoor Sébastien » 13 Nov 2006 16:40

Altijd goed dat je het even meldt, maar onder het onderwerp "links & literatuur" vind je ook een verwijzing naar het bestaan van het boek. Maar een discussie over het boek zelf is natuurlijk een goed idee.
Dat heeft natuurlijk alleen zin als er genoeg mensen het boek zelf hebben gelezen...we zijn nu al met z'n drieën en Renée heeft het boek ook.. vier mensen dus. :).

http://www.dyscalculie.org/forum/viewto ... =1372#1372
Gebruikers-avatar
Sébastien
Moderator
 
Berichten: 385
Geregistreerd: 10 Feb 2005 23:30
Woonplaats: Flevoland


Terug naar Welkom op het Dyscalculie Forum

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten

cron