Onderzoek voor bachelorproef

Hier kunt u aankondigingen lezen en vragen stellen bij problemen met het forum

Moderators: Sébastien, Renée

Onderzoek voor bachelorproef

Berichtdoor Ines Richard » 29 Jan 2018 20:07

Dag iedereen!

Ik ben een derdejaarsstudente binnen de opleiding Toegepaste Psychologie en voer in het kader van mijn eindwerk een wetenschappelijk onderzoek uit naar intelligentie bij kinderen met dyscalculie. Dit doe ik in samenwerking met het Psychodiagnostisch Centrum van de Thomas More hogeschool.

Voor dit onderzoek ben ik op zoek naar kinderen tussen 9 en 14 jaar met een diagnose dyscalculie. Het is de bedoeling dat er bij deze kinderen een intelligentietest wordt afgenomen, wat ongeveer 2 uur in beslag zal nemen. De intelligentietest zal, afhankelijk van uw wensen, thuis of op locatie afgenomen kunnen worden. De resultaten zullen anoniem worden verwerkt en zullen enkel worden gebruikt om te vergelijken met andere resultaten.

Het doel van het onderzoek is om te onderzoeken of er een significant verschil is tussen kinderen met en zonder dyscalculie op vlak van hun intelligentieprofiel. Aangezien dit onderwerp slechts beperkt onderzocht is zou het een betekenisvolle bijdrage kunnen leveren aan intelligentieonderzoek in het algemeen, alsook een beter inzicht kunnen bieden in het cognitief vaardigheidsprofiel van kinderen met dyscalculie. Dit onderzoek zou een belangrijke eerste stap kunnen zijn in het beter kunnen begrijpen en uiteindelijk ook begeleiden van kinderen met deze diagnose.

Indien u een kind zou kennen met deze diagnose zou ik het ten zeerste waarderen indien u uw medewerking zou willen verlenen aan deze opdracht. Concreet zou ik willen vragen om dit onderzoek voor te leggen aan ouders, en indien zij bereid zijn mee te werken, mij hun contactgegevens door te geven zodat er verdere afspraken kunnen gemaakt worden. Een andere optie is het organiseren van een gezamenlijk afnamemoment.

Ik dank u bij voorbaat voor de bijdrage die u wil leveren aan dit onderzoek en aan deze opleiding.


Met vriendelijke groeten,


Inès Richard

Contactgegevens:
gsm: + 32 (0)468 20 96 22
email: ines.richard@student.thomasmore.be
Ines Richard
 
Berichten: 1
Geregistreerd: 29 Jan 2018 19:56

Terug naar Welkom op het Dyscalculie Forum

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten

cron