Even voorstellen

Hier kunt u uw verhalen, opmerkingen en vragen kwijt, over dyscalculie bij volwassenen.

Moderators: Sébastien, Renée

Even voorstellen

Berichtdoor Annette » 06 Dec 2004 17:50

Hallo,

Ik ben Annette, ik ben 18 jaar en ik heb dyscalculie. Ik studeer psychologie aan de RU in Nijmegen. Met veel hangen en wurgen met wiskunde en economie heb ik vorig jaar mijn VWO diploma gehaald.
In de vierde klas werd ik gediagnosteerd met dyscalculie door een orthopedagoog. Ik had altijd al heel veel moeite met wiskunde, ook op de basisschool, maar daar werd het afgedaan met; ach ze heeft gewoon een beetje een achterstand.
Op de middelbare school was dit eigenlijk hetzelfde, het hoogste wat ik haalde voor wiskunde was een 5. Pas in de vierde klas werd ik getest. Op dat moment had ik het profiel Natuur & Gezondheid met wiskunde B1, iets wat heel goed ging, op wiskunde na. Na dat ik erachter kwam dat ik dyscalculie had ben ik Economie en Maatschappij gaan doen, omdat ik niet zo van talen houd.
Ik heb mijn hele toekomst plannen moeten wijzigigen; ik wilde paleontoloog worden, maar daar had je wi B1 voor nodig.
Nu studeer ik psychologie en dat gaat heel goed, maar ik krijg binnenkort statistiek en daar zie ik gigantisch tegen op :(
Niet alleen op school had ik last van m'n dyscalculi, ik werkte bij een bakker, waarbij ik met de kassa moest werken. Omdat ik regelmatig kasverschil had werd ik ontslagen, ik durf nu geen baan meer te nemen waarbij ik moet rekenen, bijvoorbeeld in de horeca.

Ik ben blij dat ik dit forum heb gevonden, met mensen die weten wat het is. :)
Annette
 
Berichten: 7
Geregistreerd: 06 Dec 2004 17:37
Woonplaats: Kampen/ Nijmegen

Berichtdoor Renée » 07 Dec 2004 10:41

Dag Annette, welkom op het forum.

Ik vind een 5 voor wiskunde geweldig...heb ik nooit gehaald :?

Met een dyscalculie verklaring kom je een heel eind denk ik.....kijk maar eens hier:

http://www.dyscalculie.org/forum/viewtopic.php?t=61

Er kan dan net als bij dyslexie meer rekening gehouden worden met je; meer tijd e.d.

Veel succes met je studie!
Gebruikers-avatar
Renée
Site Admin
 
Berichten: 532
Geregistreerd: 01 Sep 2003 13:51
Woonplaats: Gelderland

Berichtdoor Annette » 07 Dec 2004 12:49

Ik heb een verklaring en ik krijg ook extra tijd, etc. Maar ik zie er nog steeds tegen op :?
Annette
 
Berichten: 7
Geregistreerd: 06 Dec 2004 17:37
Woonplaats: Kampen/ Nijmegen

Berichtdoor Renée » 07 Dec 2004 16:59

ja dat kan me voorstellen. Weet je dat het best eens zou kunnen dat je dit onderdeel van het rekenen wel kan? Ook met dyscalculie zijn er toch bepaalde onderdelen die iemand wel degelijk kan.

Misschien valt het wel mee..... x8
Gebruikers-avatar
Renée
Site Admin
 
Berichten: 532
Geregistreerd: 01 Sep 2003 13:51
Woonplaats: Gelderland

Berichtdoor Annette » 07 Dec 2004 22:30

Ik hoop het :)
Annette
 
Berichten: 7
Geregistreerd: 06 Dec 2004 17:37
Woonplaats: Kampen/ Nijmegen


Terug naar Dyscalculie bij volwassenen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten

cron