Ook wil ik me even voorstellen!

Hier kunt u uw verhalen, opmerkingen en vragen kwijt, over dyscalculie bij volwassenen.

Moderators: Sébastien, Renée

Ook wil ik me even voorstellen!

Berichtdoor Charlot » 13 Nov 2004 17:51

Hallo allemaal!

Ik ben Charlotte en ik ben 19 jaar. Ik ben ook al op jonge leeftijd getest en er kwam uit dat ik dus wel degelijk dyscalculie heb. Ik heb toen al vanaf de basisschool remedial teaching gehad, maar het hielp niets. Daarna ben ik naar een LOM-school gegaan. Mavo-niveau. Daar besloten zij ook dat het 'geen zin had' om mij nog wiskunde bij te leren. Vanaf de tweede had ik dan ook geen reken-vak meer. Ik vond dat natuurlijk heel fijn, want dan was ik van dat stomme rekenen af. Toen ben ik naar de HAVO gegaan. Het jammere daar, is dat er geen enkel profiel bestaat zonder wiskunde erin! Maar ik heb het geprobeerd, maar het ging gewoon niet. Ik besteedde al mijn tijd aan wiskunde en verwaarloosde de andere vakken. Ik bleef zitten. En besloot er maar helemaal vanaf te gaan.
Met baantjes zoeken is het heel lastig. Ik ben vrij sociaal ingesteld en zou graag willen werken in de horeca. Maar ook dat gaat niet. Het is niet dat ik het niet geprobeerd heb. Ik werd ontslagen omdat ik teveel geld terug gaf of te weinig. Je begrijpt het idee. Nu zou ik graag een opleiding willen doen wat te maken heeft met vormgeving/ design. Alleen is de toelatingseis : wiskunde 1 gewenst Ik heb er met hen over gepraat maar ze vinden het geen goed plan. Ik heb gezocht naar andere opleidingen die er eventueel mee te maken hebben, maar overal is wiskunde vereist. Wat moet ik nu?! Ik kan de opleiding die ik wil niet doen, ik kan niet werken in de brance waar ik wil. Alles zit zo tegen! Weet iemand een oplossing? vast niet...
Charlot
 
Berichten: 1
Geregistreerd: 13 Nov 2004 17:38

Berichtdoor Renée » 14 Nov 2004 20:10

Hoi Charlot, Welkom op het forum.

Geef niet op hoor! Er is altijd wel een mouw aan te passen.
Heb je een dyscalculie verklaring? Met zo'n verklaring kun je meer tijd krijgen bij een proefwerk of andere methoden als pre-teaching (Vooraf bedenken welke moeilijkheden in de leerstof zitten dat met leerlingen doornemen).
In hoeverre heb je wiskunde nodig bij vormgeving/ design?
Als je goed bent in alle andere vakken valt er misschien nog wat te kompenseren.
Ik vind dat je je niet moet beperken tot opleidingen waar geen wiskunde bij gevraagd wordt. Informeer goed hoeveel wiskunde er verwacht wordt. Bij creative opleidingen zou dat best wel eens mee kunnen vallen.

Ik wens je veel succes....en nogmaals, geef niet op, maak een toekomstplan en werk eraan om dat te verwezelijken. :)
Gebruikers-avatar
Renée
Site Admin
 
Berichten: 532
Geregistreerd: 01 Sep 2003 13:51
Woonplaats: Gelderland


Terug naar Dyscalculie bij volwassenen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten

cron