Tóch software programmeur!

Hier kunt u uw verhalen, opmerkingen en vragen kwijt, over dyscalculie bij volwassenen.

Moderators: Sébastien, Renée

Tóch software programmeur!

Berichtdoor LiesIndeIT » 21 Sep 2015 21:34

Even voorstellen:
Lies, 28 jaar, dyscalculisch én, door enkele vreemde wendingen van het lot, Software programmeur ...
En ja, daar komt heel wat wiskundig inzicht bij kijken!

Het lukt niet dus ik snap het niet ...
Net als vele van jullie heb ik ervaringen van het eindeloos niet snappen waarom míjn rekensommetjes nooit een kloppende uitkomst hadden..
van ronduit onbeschofte wiskundeleraren en lachende klasgenoten bij het zoveelste foute antwoord....

Eigenwijs
Er was dan ook geen haar op mijn hoofd die er aan dacht software programmeur te worden! Ik ben zelfs letterlijk lachend van mijn stoel gevallen toen iemand mij vroeg de PR en adminisitratie van zijn IT eenmanszaak te gaan doen! Gelukkig ben ik ook erg eigenwijs, waardoor ik, ondanks dat ik júist door de wiskunde mijn VWO niet afgemaakt heb, tóch dacht ; wie niet waagt die niet wint, ik neem deze job aan. Daarbij gaf deze persoon mij ook een onwijze kans en vertrouwen door mij aan te nemen, want ik heb hem echt gezegd wat ik allemaal NIET kon (dacht ik). Hij was gelukkig ook erg eigenwijs ^^

Ik verwachte wat telefoontjes op te gaan nemen enzo ,maar deze meneer gaf trainingen en vroeg mij die te evalueren... ik lachte me weer slap want als je míj dat kan bijbrengen....
En tóch kan het ! En dat wil ik heeeel graag met jullie delen! Want op het moment dat je je een weg vindt lángs alle cijfertjes en symbooltjes heb je misschien best wiskundig inzicht, net als ik.

Gelukt!
Nu volg ik, naast mijn werk en gezin, een HBO opleiding informatie, momenteel zelfs een semester over algoritmes (jaja, wiskundige patronen die zichzelf herhalen) en zolang ik mijn oude paniek bedwing bij het zien van weer een of andere rare formule haal ik het!
Ik ben er zelf nog steeds stomverbaasd over .

HOE?
Enkele truucjes die ik toepas :
- die rare symbooltjes zoek ik op in een lijst en dan schrijf ik in woorden op wat de wiskundige functie doet; wat er eigenlijk staat.
- rekenen laat ik zoveel mogelijk de computer doen ( toevallig; dat is mijn werk, hahaha ^^)
- als ik cijfers in moet voeren noem ik die altijd hardop
- en als ik met mensen praat zeg ik na de de eerste drie 'moeilijke' getallen in een zin ; sorry maar ik heb dyscalculie, ik volg je ff niet, kan je het alsjeblieft anders uitleggen?
- en voor heeel veel ingewikkelde wiskundige principes gebruik ik mijn ruimtelijk inzicht; ik probeer het letterlijk te visualiseren. Dit kost misschien meer tijd voor mij, maar ik kan het best, als ik maar een uitwerking in woorden heb waar het over gaat
Niet linksom dan rechtsom
Nou zijn er in de IT wel een hoop mensen die in sommige dingen heel goed zijn en in andere dingen heel slecht, neem het stereotype autist die wiskundig supersterk is of de ADHD-er die niets kan onthouden maar alles supersnel uitzoekt...

Ik voel mij er ontzettend tussen thuis en ik ben eigenlijk heel erg dankbaar dat ik dit in beginsel grote obstakel in mijn ontwikkeling heb kunnen overwinnen.
Ik hoop jullie met mijn verhaal te kunnen inspireren;
wees creatief, houdt het hoofd koel en vindt je eigen manier want er is niet maar één manier om dingen te KUNNEN of te SNAPPEN.

liefs!
LiesIndeIT
 
Berichten: 1
Geregistreerd: 21 Sep 2015 21:09

Re: Tóch software programmeur!

Berichtdoor apeeters64@gmail.com » 22 Mei 2019 12:42

Hoi Lies,

Dank voor je bijdrage kunnen we hierover even verder over praten? Ik zit ook in de IT althans ik wil weer terug in de IT.

Groetjes A
apeeters64@gmail.com
 
Berichten: 1
Geregistreerd: 22 Mei 2019 12:33


Terug naar Dyscalculie bij volwassenen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten

cron