ook ik...

Hier kunt u uw verhalen, opmerkingen en vragen kwijt, over dyscalculie bij volwassenen.

Moderators: Sébastien, Renée

ook ik...

Berichtdoor lian » 08 Nov 2004 14:51

Hallo

Ook ik ben jaren geleden begonnen met rekenproblemen. Ben zelfs getest in de 1986. Toen is er geconstateerd dat ik moeite en problemen had met rekenen maar dyscalculie als term was toen nog niet bekend dus heb ik hem niet meegekregen.
Tijdens mijn eerste studies (MBO en HBO) heb ik studies gevolgd waar geen wiskunde voor kwam dus had ik nergens problemen mee.
Maar nu, nu studeer ik orthopedagogiek en word er ineens een wiskundeeis van me verlangt. Gelukkig ben ik via via bij een goede bijlesleraar terecht gekomen en langzaam aan begin ik me te realiseren dat ik WEL KAN rekenen. Een hele openbaring na 18 jaar te hebben gedacht dat ik het niet kon. Maar nu zit ik wel wat in de stress voor een tentamen. Ik weet dat ik in aanmerking kom voor een extra tijd regeling. (heb je meer tijd voor een tentamen dan normaal). Maar daarvoor moet ik wel de officieele stempel dyscalculie hebben. Weet iemand waar ik me kan laten testen, en dan het liefst gratis want ik ben een student he, dus weinig geld. helaas wil mijn universiteit niete cht meedneken. En dan doe je dus een sociaale opleiding!!

En voor iedereen ; Er is hoop want zelfs ik ben met bijles al bij worteltrekken en t lukt zelfs!!!! :)
Besef dat je gemaakt bent voor de vreugde
lian
 
Berichten: 2
Geregistreerd: 08 Nov 2004 14:40
Woonplaats: groningen

Berichtdoor Renée » 08 Nov 2004 22:23

Hoi Lian, Welkom op het dyscalculie forum.

Wat goed van je om aan wiskunde te beginnen! En het gaat je nog lukken ook.

Gratis testen.....ik denk dat dat niet lukt.
Wel zou je bij je verzekering kunnen vragen of psychologische hulp vergoed wordt.
Je kunt dan bij een nz geregistreerde psycholoog vragen naar een dyscalculie verklaring.

Onder het hoofdstuk testen op dit forum staat wat nog meer informatie.

Veel succes met je tentamen!
Gebruikers-avatar
Renée
Site Admin
 
Berichten: 532
Geregistreerd: 01 Sep 2003 13:51
Woonplaats: Gelderland


Terug naar Dyscalculie bij volwassenen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten

cron