hallo allemaal ik zal me even voorstellen

Hier kunt u uw verhalen, opmerkingen en vragen kwijt, over dyscalculie bij volwassenen.

Moderators: Sébastien, Renée

Berichtdoor *rian* » 18 Mei 2005 18:14

ha danee

hier is je nichte :D haha ik ben ook maar op deze site gaan schrijven dat doet me goed ik ben ook blij dat ik er ook met jou over kan praaten want dat vertelde mam mij ik moet nu vrijdag een andere gedeelte van de test doen ik zie je nog wel kussie rian
*rian*
 
Berichten: 22
Geregistreerd: 11 Mei 2005 14:29
Woonplaats: tegelen

Berichtdoor Daantje » 19 Mei 2005 13:02

heej rian :lol:

Dat doet je inderdaad goed ja op op deze site te schrijven.
Zo zie je dat je niet de enige bent en dus ook absoluut niet stom bent.
Je krijgt op deze site veel erkenning en begrip voor je stoonis dat heeft mij ook heel erg geholpen.
Ik heb tegen je mam gezegd dat je altijd kunt komen voor erover te praten, ik weet tenslotte precies wat je voelt en denk over deze situatie.
Maar als je er nog niet aan toe bent om erover te praten of als je dat liever met je mam doet maakt dat ook niks uit hoor.
Doe maar waar jij je prettig bij voelt en bij mij kun je altijd terecht voor vragen of als je er gewoon eens ff over wil praten.
Ik zie je vast nog wel en zo niet succes morgen met het tweede gedeelte van de test.

Liefs Danee
Daantje
 
Berichten: 33
Geregistreerd: 02 Nov 2004 11:34
Woonplaats: venlo

Berichtdoor Daantje » 21 Mrt 2006 10:52

Hallo Allemaal, :)

Het is inmiddels alweer een hele tijd geleden dat ik iets op het forum heb gezet.
Ik wilde alleen laten weten dat het met mij uitstekend gaat.
Ik werk op een basisschool in Meyel als onderwijsassistente en dat is super. :D :D :D
Ik begeleid dat allerlei kinderen met verschillende hulpvragen van groep 1 t/m groep 8.
Ik vind het werk echt helemaal te gek en de mensen daar op school houden overal rekening mee. :D
Ze vragen me eerst of ik dat wil doen en als ik het wil doen of ik dan een rekenmachine wil gebruiken.
Ze zijn daar hartstikke behulpzaam en dat is heel fijn.
Ook stellen ze me vaker vragen hoe het nou is voor mij om dyscalculie te hebben enz.
Ik zit daar perfect op mijn plek.
En tegen alle andere mensen die nu nog aan het verchten zijn:
GEEF NOOIT OP!! :!:
IK HEB OOK EEN TIJD GEHAD DAT HET ALLEMAAL SLECHT GING MET MIJN STUDIE ( LEES MIJN VERHAAL MAAR) MAAR DANKZIJ MIJN DOORZETTINGSVERMOGEN EN DAT VAN MIJN MOEDER IS HET ALLEMAAL WEER OP ZIJN POOTJES TERECHT GEKOMEN.
BLIJF VECHTEN DAN KOM JE ER HEUS ECHT WEL !!!!!!
VEEL STERKTE ALLEMAAL.

m.v.g.
Daantje :)
Daantje
 
Berichten: 33
Geregistreerd: 02 Nov 2004 11:34
Woonplaats: venlo

Berichtdoor Renée » 22 Mrt 2006 9:08

Hoi Daantje!!

Wat leuk dat je komt vertellen hoe goed het met je gaat!
Ik vind het super hoe je geknokt hebt om te krijgen wat je wilde met een fantastisch doorzettings vermogen. Je moeder krijgt ook een dikke pluim.
Ik ben heel trots op je Applause Duim op
Het fijnst vind ik dat je je zo gelukkig voelt :D. Dat heeft vast z'n weerslag op de kinderen in de school!
Gebruikers-avatar
Renée
Site Admin
 
Berichten: 532
Geregistreerd: 01 Sep 2003 13:51
Woonplaats: Gelderland

Berichtdoor Daantje » 31 Mrt 2006 12:58

Hallo Hallo Allemaal,

Hier ben ik weer.
Ik heb nog ff iets leuks te vertellen :D
Op school waar ik de opleiding onderwijsassistent volg vroegen ze gisteren aan mij of ik op mijn school in Eindhoven een aantal gastlessen wil geven over dyscalculie omdat ze daar wat meer over wilden weten :D :D
Ik moet dat doen in een paar 1ste jaars klassen :D ik was meteen razend enthousiast en wilde het natuurlijk doen.
Nu vroeg ik me af of er ergens folders zijn zodat ik die mischien kan uitdelen aan de 1ste jaars studenten? of een informatiepakket dan kopieer ik die wel voor ze dat is altijd nog een leuke aanvulling?
Zou je me kunne laten wete waar ik die evt. kan aanvragen??
Groetjes,
Danee :D :D
Daantje
 
Berichten: 33
Geregistreerd: 02 Nov 2004 11:34
Woonplaats: venlo

Berichtdoor Sébastien » 31 Mrt 2006 23:50

Hey Daantje,

wat leuk zeg dat ze je gevraagd hebben om 1e jaars studenten wat over dyscalculie te vertellen. Dan nemen ze je/het eindelijk een beetje serieus zo te horen! :D

Nu vroeg ik me af of er ergens folders zijn zodat ik die mischien kan uitdelen aan de 1ste jaars studenten? of een informatiepakket dan kopieer ik die wel voor ze dat is altijd nog een leuke aanvulling?
Zou je me kunne laten wete waar ik die evt. kan aanvragen??

Informatiepakketten zoals jij die zoekt zijn er bij mijn weten niet. Misschien kun je een interessant artikel gebruiken waarin het één en ander staat beschreven. Bij http://www.balansdigitaal.nl/ zijn als het goed is alle artikelen op te vragen (= te bestellen) over dyscalculie die in hun bladen zijn verschenen.
Ik denk dat je anders beter zelf een samenvatting kan maken van de dingen die jij het belangrijkste vindt.

Succes ermee!
Sébastien
Gebruikers-avatar
Sébastien
Moderator
 
Berichten: 385
Geregistreerd: 10 Feb 2005 23:30
Woonplaats: Flevoland

Berichtdoor Renée » 13 Apr 2006 8:59

Hoi Danee superrrrrrrrrrr!!

Je kunt een folder aanvragen bij balans ( zie link van Sébastien) Daar staat in het kort iets over dyscalculie beschreven.
Laat even weten hoe het is gegaan?
Gebruikers-avatar
Renée
Site Admin
 
Berichten: 532
Geregistreerd: 01 Sep 2003 13:51
Woonplaats: Gelderland

Berichtdoor Daantje » 23 Mei 2006 13:47

Hallo Allemaal

Op donderdag 18 mei jl. heb ik een presentatie gehouden over Dyscalculie in de 1e jaars van de BOL opleiding oa (onderwijsassistent)

In de 1e jaars BOL opleiding oa. Waren ze bezig met een project over dyscalculie. Her en der zag ik in de klassen al wel wat blaadjes liggen over wat de leerlingen hadden opgeschreven over dyscalculie.
Ik was meteen heel blij, blij in de zin dat ze er nu eindelijk eens wat meer aandacht aan gaan schenken.
Marty Willems vroeg mij ( omdat ik dus dyscalculie heb ) of ik in de 1e jaars klas er een presentatie over wilden gaan houden.
Blij verrast als ik was zei ik meteen ja! Thuis ben ik meteen gaan zoeken naar nog meer informatie zodat ik ze zo veel mogelijk kon vertellen.
Ik had vanalles uitgeprint en meegenomen zodat de leerlingen het nog konden kopiëren als ze dat wilden.

Op donderdag 18 mei 2006 was het zover ik ging mijn presentatie doen.
Heel zenuwachtig was ik er niet voor maar toch wel een beetje gespannen. Ik ben wel gewend om voor groep 4 te staan daar heb ik geen problemen mee, maar voor leerlingen van 16 jaar dat is toch wel wat anders weer.
Ik het begin van het verhaal had ik nog veel de blaadjes erbij op af en toe te spieken. Maar naar mate het verhaal vorderde ging ik steeds meer mijn eigen verhaal vertellen, hoe is het nou om dyscalculie te hebben, waar loop ik persoonlijk tegenaan enz. ze vonden het allemaal heel erg interessant en een aantal zaten ongeloofwaardig naar mijn verhaal te luisteren dat vond ik erg leuk, het boeide iedereen.

Toen ik klaar was met mijn verhaal vroeg ik uiteraard of ze nog vragen hadden n.a.v. mijn verhaal. Er kwamen heel veel vragen zoals; “hebben de leraren op de basisschool je nooit onderzocht?’’ hoe doe je dat nu op je stage? Enz. Het waren allemaal hele erge interessante vragen en ik vond het erg leuk om die voor ze te beantwoorden. Ik heb ongeveer 35 min. Vertelt en de hele les bijelkaar met vragen en allen duurde ongeveer 45/50 min precies zoals afgesproken.

Later toen we in de les van José Lavrijsen ( onze mentor) zaten in ons mentor uur kwam José naar me toe met de mededeling dat ze een cadeautje voor me had. Ik dacht cadeautje? Waarom dat dan? Ik kreeg het cadeautje omdat ik dus die morgen een hele leuke dyscalculie presentatie had gegeven aan de 1e jaars. Het was een leesboekje met puzzels erbij, echt heel erg leuk!
Ik vond het super leuk om te doen en hoop dat ik in de toekomst nog meer presentatie’s mag geven om mensen te informeren over dyscalculie. :D

Groetjes,
Danee
Daantje
 
Berichten: 33
Geregistreerd: 02 Nov 2004 11:34
Woonplaats: venlo

Berichtdoor Daantje » 04 Sep 2007 9:19

Hoi Hoi allemaal :D

Het is echt alweer heel erg lang geleden dat ik op het forum ben geweest.
Er is dan ook vanalles gebeurt.
Ik heb namelijk eindelijk na 4 jaar veel bloed, zweet en vooral tranen mijn studie als onderwijsassistente succesvol afgerond afgelopen juni :D :D :D
Wat was is ontzettend blij, eindelijk heb ik mijn diploma waar ik al die jaren voor gevochten heb samen met mijn ouders (zie mijn vorige verhalen).
Dat was natuurlijk een flink feestje waard :lol:
En om het feest helemaal compleet te maken heb ik op mijn stageplaats waar ik al 2 jaar een betaalde stage had, een baan gekregen! :lol:
Dit kon dus echt niet meer stuk!!!!!!
Inmiddels ben ik dus al 4 weken weer met hartstikke veel plezier aan het werken op basisschool Den Doelhof in Meijel!Ik ben hier op school de eerste onderwijsassistent en daar ben ik super trots op :D

Natuurlijk loop ik op school wel eens tegen mijn probleem aan, maar dan praat ik erover of leg het even uit aan de betreffende leerkracht en dan komt het allemaal dik in orde.
Vanaf volgende week ga ik in groep 5 een kindje begeleiden wat zelf moeite heeft met rekenen.
Ik vind dit erg spannend en ook wel een beetj eng tegenlijk, maar ik ga me goed voorbereiden dan moet het wel lukken (en met het antwoorden blad erbij natuurlijk :wink: )

Het is me zoals zovele onder ons niet van een leie dakje gegaan.
Maar als je echt iets ontzettend graag wilt dan lukt het je echt wel gewoon er 100% voor gaan, en je kent jezelf het beste laat je niemand iets wijsmaken zoals ze dat bij mij wel hebben willen doen.
GELOOF IN JEZLEF !!!!!!!!

Als je iets wilt weten? schroom niet om te vragen ik beantwoord je vragen graag.

Veel Groetjes,
Danee Jacobs
Limburg
Daantje
 
Berichten: 33
Geregistreerd: 02 Nov 2004 11:34
Woonplaats: venlo

Berichtdoor Sébastien » 09 Sep 2007 15:21

Ik heb namelijk eindelijk na 4 jaar veel bloed, zweet en vooral tranen mijn studie als onderwijsassistente succesvol afgerond afgelopen juni :D :D :D

Jeej! Gefeliciteerd! Duim op

Vanaf volgende week ga ik in groep 5 een kindje begeleiden wat zelf moeite heeft met rekenen.
Ik vind dit erg spannend en ook wel een beetj eng tegenlijk, maar ik ga me goed voorbereiden dan moet het wel lukken (en met het antwoorden blad erbij natuurlijk :wink: )

Door het uitleggen aan een ander begin je het vaak zelf ook beter te begrijpen. En bovendien kun je je goed verplaatsen in iemand die (ook) niet goed is in rekenen, dus dat komt wel goed denk ik :)
Gebruikers-avatar
Sébastien
Moderator
 
Berichten: 385
Geregistreerd: 10 Feb 2005 23:30
Woonplaats: Flevoland

Vorige

Terug naar Dyscalculie bij volwassenen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten

cron