Werk zoeken is een zoektocht

Hier kunt u uw verhalen, opmerkingen en vragen kwijt, over dyscalculie bij volwassenen.

Moderators: Sébastien, Renée

Werk zoeken is een zoektocht

Berichtdoor Ploes » 05 Jan 2015 10:28

Hoe doen anderen dit, werk zoeken en vooral vinden?
Na een langer periode van niet kunnen werken vanwege een zware zorgtaak voor een beperkte zoon wil ik graag terug op de arbeidsmarkt.
Onze zoon kan nu opgevangen worden en voor mij komt er nu meer ruimte om weer terug te keren binnen de arbeidsmarkt.

In het verleden heb ik als receptioniste en praktijkondersteuner van een podotherapeut gewerkt.
Nu kom ik op alle vacaturesites bijna uitsluitend banen tegen binnen functies waar rekenen, direct of indirect een vereiste is.
Mijn man denkt dat ik het wel aankan, werken achter een kassa, balie in een winkel of administratie. Zelf krijg ik al het klamme zweet in mijn nek als ik er aan denk.
Ik heb het vroeger, in mijn studententijd een blauwe maandag gedaan, werken binnen een bakkerij. Dat werd een ramp.
Verschillende artikelen bij elkaar optellen en dan een eindbedrag noemen lukt mij niet. De vreemdste bedragen kwamen uit mijn mond.
Lachen voor collega's maar voor mij :oops:
Terug tellen begrijp ik niet. Ook via ezelsbruggetjes (hier binnen dit forum) kom ik niet verder. Ik krijg één grote "error" in mijn grijze massa.

Kortom: ik wil en kan werken maar durf het echt niet aan om binnen een functie te werken waarin ik moet rekenen.
Dan blijft er bijna niets over binnen de vacaturesites of mijn omgeving. Via netwerken krijg ik ook vaak vacatures toegeschoven die ik niet aandurf.

Sta ik hier alleen in of lopen meer mensen tegen dit dilemma aan?
Ploes
 
Berichten: 2
Geregistreerd: 05 Jan 2015 10:03

Re: Werk zoeken is een zoektocht

Berichtdoor Miranda en Judith » 12 Jan 2015 21:30

Hallo

Ik kan me je angst wel voorstellen.
Mijn dochter van 16 heeft ook ernstige problemen met rekenen.
Ze wilde graag verpleegster worden maar dat kan niet.

Ze heeft nu gekozen voor de opleiding Pedagogisch medewerker.
Bijbaantjes achter de kassa lukt haar ook niet.
Miranda en Judith
 
Berichten: 36
Geregistreerd: 25 Jan 2010 22:46
Woonplaats: Drenthe


Terug naar Dyscalculie bij volwassenen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten

cron