Hoi hoi

Hier kunt u uw verhalen, opmerkingen en vragen kwijt, over dyscalculie bij volwassenen.

Moderators: Sébastien, Renée

Hoi hoi

Berichtdoor <<Adri>> » 18 Okt 2004 13:00

Mijn naam is Adri en ik ben 45 jaar. Ik heb de Margriet dus doorgespit, en daar kwam ik deze term Dyscalculie tegen, dus gelijk op internet van alles opgezocht.
Maar nu ik dit lees ben ik bang dat ik hier ook last van heb. Zeker weten doe ik het niet, omdat ik weinig rekenen heb gehad op de lagere school. Ik lag nl heel vaak in het ziekenhuis tijdens m'n jeugd en kreeg daar nooit geen schoolwerk.
Maar ik heb dus ontzettend veel moeite met rekenen, kan de tafels ook niet onthouden, en moet echt optellen met m'n vingers. Ik weet ook dat ik echt heel lang erover gedaan heb om klok te leren kijken en moet zo af en toe ook nog even nadenken wat 15.30 ook alweer is. Breuken en ander rekenwerk kan ik al helemaal niet, alleen een beetje optellen en aftrekken dus, maar wel met behulp van m'n vingers.
Ik draai ook regelmatig getallen om, dus 45 ipv 54.

M'n jongste dochter is ook niet zo goed in rekenen (ik ben er uitermate slecht in) dus zou zij hier ook last van hebben?
Groetjes van Adri
<<Adri>>
 
Berichten: 1
Geregistreerd: 18 Okt 2004 12:51

Berichtdoor Renée » 19 Okt 2004 19:05

Hoi adri, welkom op het forum.

Helaas is testen de enige manier om erachter te komen of er sprake is van dyscalculie of niet. Op de school van uw dochter kunt u eens gaan praten en vragen in hoeverre ze slecht is in rekenen, en wat er precies niet lukt.

Het is wel zo dat er vaak meerdere slechte rekenaars zijn binnen een gezin als een van de ouders dat ook is. Misschien speelt erfelijkheid een rol, dat moet nog onderzocht worden.
Gebruikers-avatar
Renée
Site Admin
 
Berichten: 532
Geregistreerd: 01 Sep 2003 13:51
Woonplaats: Gelderland


Terug naar Dyscalculie bij volwassenen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten

cron